Wydrukowano 2018-01-20 20:03:04

Wysłany przez damian.parus 2010-02-17 13:07:51
Re: Projekt Strategii Rozwoju Poznań 2030 jest już gotowy
Witam

Ponieważ nie ma możliwości stworzenia nowego wątku / propozycji zmian, pozwolę sobie tutaj podrzucić Państwu pomysł. Wpisuje się on również w strategię rozwoju Poznania - w zakresie komunikacji. Wiele się mówi o metrze, szybkich tramwajach, tramwajach, komunikacji - ja mam jedną konkretną propozycję, która może pomóc. Stosunkowo niewielkim nakładem pracy (porównując do metra) możemy usprawnić dojazd do Poznania z gmin ościennych - Swarzędza, z kierunku zachodniego, Suchego lasu, od strony Gniezna, Czerwonaka. Moja propozycja jest taka: przy parku Wieniawskiego zrobić małą stację. Zrobić przejście podziemne w kierunku Roosvelta, dorobić tor bocznicy by nie blokować ruchu większych pociągów - i wiele osób z tych gmin miałoby możliwość przesiadki do innych form komunikacji miejskiej - w pobliżu jest Al. Niepodległości i kilka autobusów, rondo kaponiera z dużą ilością tramwajów, a w przyszłości - na tym samym przystanku przy wieniawskiego - mogłyby się zatrzymywać szybkie tramwaje, dzieląc perony z szynobusami. Jest teren, nie zagospodarowany, stoi tam nawet jakiś budynek - pewnie PKP, którego funkcje może można przenieść gdzie indziej, a budynek zaadoptować do małej stacji. Do tego automatycznie powstałoby kolejne przejście od strony Niepodległości do Roosvelta - rewitalizując odrobinę tą ogrodzoną część Roosvelta. Myślę że rozwiąże to wiele problemów - zakorkowana obornicka, zakorkowana gdyńska, może Dąbrowskiego dałoby się udrożnić, również wjazd od strony Warszawy. Do tego bilet zintegrowany z poznańską komunikacją, prace skoordynować z gminami ościennymi by wybudowały parkingi / dodatkowe stacje na swoich obszarach. Myślę że koszty nie będą tak wielkie jak metro i inne kontrowersyjne rozwiązania o które wszyscy się kłócimy - a rozwiąże to problem dojazdu. Oczywiście Polak jest taki, że kiedy zobaczy że nie ma korków, to wróci do samochodu - więc prewencyjnie zrobić opłatę za wjazd do centrum 3 pln. Ok, z tego pomysłu można zrezygnować, ale stacja na Wieniawskiego - i PST i kolei podmiejskiej - byłaby bardzo dobra. Wiem, szynobusy, trochę kosztują - ale skoro rozważane są tak drogie rozwiązania jak metro i olbrzymia III rama, to koszt kilku szynobusów może dałoby się przełknąć. Nie wiem czy była taka opcja rozważana, czy też nie - jeśli była, to ciekawy jestem z jakich powodów nie da się tego zrealizować...?