Strona główna forum

Wydrukowano 2018-01-23 21:00:49
Postów: 85   Stron: 6   [ 1 2 3 4 5 6 | Następna strona ]
Wyświetl wszyskie posty z tego wątku na jednej stronie
Wysłany przez frankofil 2013-01-03 14:01:41
Zespoły szkolno-przedszkolne
Utworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych będzie zmianą administracyjną, która w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na poziom opieki oraz jakość oferty edukacyjnej szkół i przedszkoli je tworzących.
W przeważających przypadkach, gdy z dwóch jednostek utworzony zostanie jeden zespół, to uczniowie i przedszkolacy nadal będą odbywać zajęcia w dotychczas zajmowanych budynkach.
Przygotowywane zmiany przyczynią się do wzmocnienia oferty edukacyjno-wychowawczej, poprzez wymianę dotychczasowej wiedzy i doświadczeń poszczególnych placówek. W zespołach szkolno-przedszkolnych łatwiej będzie zadbać o rozwój zdolnych uczniów oraz otoczyć lepszą pomocą tych, którzy mają różne problemy, łatwiej też będzie można zapewnić stałą opiekę psychologa czy pedagoga albo pielęgniarki. Ponadto jeden gospodarz - dyrektor zespołu, będzie mógł płynnie dysponować miejscami dla wszystkich dzieci i uczniów. Nauczyciele i obsługa będą mogli swobodnie uzupełniać etaty w obu placówkach, szczególnie w sytuacjach związanych z nieobecnościami spowodowanymi urlopami czy zwolnieniami lekarskimi.
Podejmowane działania mają spowodować polepszanie struktury organizacyjnej placówek, racjonalizację wydatkowania środków finansowych oraz poprawę wykorzystania obiektów oświatowych.
Proponowane zmiany:
1. Przedszkole Nr 190, Szkoła Podstawowa nr 34, os. Bolesława Śmiałego 107
2. Przedszkole Nr 23, Szkoła Podstawowa nr 40, ul. Garbary 82
3. Przedszkole Nr 104, Szkoła Podstawowa nr 79, Gimnazjum nr 44, ul. Jesionowa 14
4. Przedszkole Nr 90, Zespół Szkół Nr 8, ul. Jarachowskiego 62
5. Przedszkole Nr 95, Zespół Szkół nr 2, ul. Hangarowa 14
6. Przedszkole Nr 115, Zespół Szkół nr 5, ul. Różana 1/3
7. Przedszkole Nr 121, Zespół Szkół nr 9, ul. Hezjoda 15
8. Przedszkole Nr 155, os. Winiary 2, Zespół Szkół z Oddziałami Sportowymi Nr 4,
os. Winiary 2, Przedszkole Nr 137, ul. Michałowska 1
9. Przedszkole Nr 161, os. Rusa 7, Szkoła Podstawowa nr 6, os. Rusa 56
10. Przedszkole Nr 51, ul. Głogowska 40, Szkoła Podstawowa nr 26, ul. Berwińskiego 2/4
11. Przedszkole Nr 186, os. Stare Żegrze 55, Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1, os. Stare Żegrze 1
12. Przedszkole Nr 175, os. Zwycięstwa 124, Szkoła Podstawowa nr 65, os. Kosmonautów 111
13. Przedszkole Nr 16, ul. Sarmacka 105A, Szkoła Podstawowa nr 48, ul. Sarmacka 105
14. Przedszkole Nr 85, ul. Krzesiny 13, Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 2,
ul. Tarnowska 27
15. Przedszkole Nr 181, os. Zwycięstwa 102, Zespół Szkół Nr 7, os. Zwycięstwa 101

Wysłany przez alekko 2013-01-30 10:16:48
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Wydział Oświaty informuje, iż lista proponowanych zmian uległa aktualizacji.
Przygotowano projekty uchwał dotyczące następujących placówek:
1. Przedszkole Nr 190, Szkoła Podstawowa nr 34, os. Bolesława Śmiałego 107
2. Przedszkole Nr 23, Szkoła Podstawowa nr 40, ul. Garbary 82
3. Przedszkole Nr 104, Szkoła Podstawowa nr 79, ul. Jesionowa 14
4. Przedszkole Nr 90, Zespół Szkół Nr 8, ul. Jarachowskiego 62
5. Przedszkole Nr 95, Zespół Szkół nr 2, ul. Hangarowa 14
6. Przedszkole Nr 115, Zespół Szkół nr 5, ul. Różana 1/3
7. Przedszkole Nr 155, os. Winiary 2, Zespół Szkół z Oddziałami Sportowymi Nr 4,
os. Winiary 2, Przedszkole Nr 137, ul. Michałowska 1
8. Przedszkole Nr 161, os. Rusa 7, Szkoła Podstawowa nr 6, os. Rusa 56
9. Przedszkole Nr 186, os. Stare Żegrze 55, Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1, os. Stare Żegrze 1
10. Przedszkole Nr 175, os. Zwycięstwa 124, Szkoła Podstawowa nr 65, os. Kosmonautów 111
11. Przedszkole Nr 16, ul. Sarmacka 105A, Szkoła Podstawowa nr 48, ul. Sarmacka 105
12. Przedszkole Nr 181, os. Zwycięstwa 102, Zespół Szkół Nr 7, os. Zwycięstwa 101

Wysłany przez pawel.kudlacz@wp.pl 2013-01-09 13:38:10
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Witam
Oczywiście jestem przeciwny łączeniu przedszkola nr 16 z szkołą nr 48. Dziwi mnie absolutny brak jakichkolwiek konsultacji, informacji, dialogu z nami (rodzicami) z strony Wydziału Oświaty. Rozumiem, iż czym później jako rodzice się o tym dowiemy tym większa będzie korzyść dla naszych dzieci... ??? Nie doczytałem także informacji nt. żywienia (kuchni) po połączeniu. Na dzień dzisiejszy przedszkole nr 16 dysponuje własną kuchnia co daje gwarancję odpowiedniego żywienia dzieci alergicznych. Z tego co mi wiadomo po "utworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego" dzieci z przedszkola podobnie jak i te ze szkoły będą skazane na catering. Ta opcja daje gwarancje, że dzieci z alergia pokarmowa będą odpowiednio żywione ???
Na koniec Wielkie Gratulacje dla Wydziału Oświaty za doskonałą kampanie informacyjna w tym temacie.

Pozdrawiam
Paweł

Wysłany przez alekko 2013-01-09 15:33:44
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Utworzenie zespołu szkolno-przedszkolnego przy ul. Sarmackiej, w skład którego wejdzie Przedszkole Nr 16 i Szkoła Podstawowa Nr 48 jest zmianą wyłącznie administracyjną.
Przedszkole nadal funkcjonować będzie w tym samym budynku, zmieni się jedynie nazwa placówki na ?Przedszkole Nr 16 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr...?.
W przypadku, gdy szkoła i przedszkole tworzące zespół funkcjonować będą w dotychczasowych, oddzielnych budynkach kuchnia przedszkolna pozostaje na dotychczasowych warunkach.
Dla Państwa i Państwa dzieci nic się nie zmieni, z wyjątkiem nazwy.
Konsultacje na temat utworzenia zespołów szkolno-przedszkolnych są prowadzone od listopada ? odbywają się spotkania z dyrektorami placówek, poinformowano o projektach rady osiedli i związki zawodowe.

Wysłany przez daria_81@onet.pl 2013-01-09 22:35:39
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Witam,
Jestem rodzicem dwóch przedszkolaków z przedszkola nr 181 i tak jak Pan Paweł jestem przeciwna połączenia dwóch placówek oświatowych (przedszkola nr 181 i zespołu szkół nr 7) i utworzenia zespołu szkolno-przedszkolnego. Moje obawy wynikają między innymi z tego, że cyt.? jeden gospodarz - dyrektor zespołu, będzie mógł płynnie dysponować miejscami dla wszystkich dzieci i uczniów?. Czy to oznacza, że np. za rok czy dwa dyrektor takiego zespołu chcą przyjąć do przedszkola większą ilość nowych przedszkolaków (trzylatków) najstarsze grupy może przesunąć do pustych sal szkolnych? Kto zagwarantuje nam rodzicom, że właśnie tak się nie stanie?
Pozdrawiam
Daria B.

Wysłany przez alekko 2013-01-10 11:06:43
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Tak, zacytowane przez Panią sformułowanie oznacza, iż dyrektor zespołu może uruchomić oddziały przedszkolne dla starszych dzieci w budynku szkoły. W chwili obecnej w Zespole Szkół Nr 7 są przygotowane sale dla 6 i 5 letnich dzieci uczęszczających do tzw. ?zerówki?. Sale te wyposażeniem nie odbiegają od sal w przedszkolach. W przypadku przeniesienia oddziału z budynku przedszkola do budynku szkoły, dzieci przechodziłyby ze ?swoimi paniami?.

Wysłany przez daria_81@onet.pl 2013-01-10 16:59:23
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
W takim razie, co z posiłkami?? Jeśli pięciolatek zostanie przeniesiony do oddziału szkolnego to rozumiem, że posiłki zostają "okrojone" i pozostają tylko obiady, które z tego, co mi wiadomo są w szkole droższe niż trzy posiłki przedszkolne. Mam jeszcze pytanie o stan przygotowywanych sal?? Czy tak jak w przedszkolu każda sala posiada odrębne zaplecze sanitarne, czyli WC i umywalki?? Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić chodzące samo korytarzem po szkole pięcioletnie dziecko do WC które znajduje się poza salami.
Pozdrawiam
Daria B.

Wysłany przez krasowska.marta79@wp.pl 2013-01-10 17:15:41
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Szanowni Państwo,
jestem rodzicem dziecka uczęszczającego do jednego z przeszkoli, ale nie jest w tym momencie istotne z którego, ponieważ sprawa dotyczy ogólnie rodziców i ich dzieci.
Nie wiem jaki status w ramach konsultacji społecznych ma to forum internetowe i jakie znaczenie ma toczona tutaj dyskusja, ponieważ sprawa wydaje się być (tak jak wiele innych) załatwiana"po cichu" i bez jakichkolwiek poważnych dyskusji (nie wnikam tutaj w debaty urzędników, bo są one najmniej ważne, chodzi o dyskusje prowadzoną z najbardziej zainteresowanymi, a więc rodzicami). W moim przekonaniu sprawa taka jak ta (a więc będąca przedmiotem tego wątku) powinna rozpocząć się od propozycji i dyskusji skierowanej do rodziców i nauczycieli, niestety jak wynika z otrzymanych przeze mnie informacji jesteśmy już na etapie konsultacji społecznych (nie wiem kiedy i z kim, bo to wirtualne "gadanie" to tylko pozory prawdziwej debaty). Kolejny dowód na to, jak bardzo w Polsce urzędnicy przestali wykonywać swój "zawód w zgodzie z jego prawidłami" a zaczęli "władać petentami" narzucając im swoje zdanie i wolę. Mam wielką nadzieję, że demokracja w Poznaniu ma się dobrze i zdanie większości (a więc głównie rodziców) będzie miało najistotniejsze znaczenie przy wprowadzeniu lub odrzuceniu tego pomysłu. Rady rodziców z przedszkoli reprezentują wszystkich rodziców z danej placówki i niebawem powinny zacząć składać stosowne pisma do UM. Ten głos powinien być kluczowy, a każde działanie urzędników wbrew woli społeczeństwa (a więc wprowadzanie przepisów wbrew interesowi społecznemu, demokracji i zdrowemu rozsądkowi) powinno być ścigane z urzędu a odpowiedzialnymi za to ludźmi powinni zająć się prokuratorzy i wymiar sprawiedliwości - w skrócie: dosyć robienia sobie z demokracji żartów i decydowania o losie innych według własnego widzi mi się.
Piszę w ten sposób, ponieważ reprezentuję opinię większości rodziców (o ile nie wszystkich). Pomysł łączenia szkół i przedszkoli jest moim zdaniem jeszcze bardziej absurdalny niż posyłanie 6-latków do szkół. Pomysł taki albo wynika z ogromnej niekompetencji i braku elementarnej wiedzy jego pomysłodawcy, albo z konieczności znalezienia sposobu na łatanie dziury budżetowej po Euro2012 (niestety ta druga opcja wydaje się bardziej prawdopodobna, o tym parę zdań poniżej).
Tworzenie oddziałów przedszkolnych w szkołach dla 5-latków:
- 5-letnie dzieci nie są psychicznie gotowe do tak dużych obiektów i zbiorowisk ("mowa trawa" o integracji, dostosowaniu itp. - na wszystko można znaleźć argumentację, kwestia błyskotliwego umysłu i odwrócenia uwagi na to co najistotniejsze)
- szkoły nie gwarantują w żaden sposób takich samych warunków jak w przedszkolu (i możecie sobie Państwo pisać bzdury, że szkoła zostanie dostosowana itp. NIE BĘDZIE DOSTOSOWANA I TAKA JEST PRAWDA - zostanie zrobiona fuszerka jak ze wszystkim w tym mieście a skutki tego odczują dzieci)
- jeśli kiedykolwiek ktoś miał przyjemność przechodzić w okolicach szkoły po zakończonych lekcjach, to z pewnością zauważył, jakim językiem posługują się młodociani - nie chcę nikogo urazić, bo to wina nieudolnego systemu edukacji i wychowania, czasami pewnie też kultura wyniesiona z domu rodzinnego przez dzieci - ale nie życzę sobie, by moje kilkuletnie dzieci miały jakikolwiek kontakt z bandą nieokrzesanych i wulgarnych w słownictwie gówniarzy, nad którymi nie panują nauczyciele; psychika dziecka jest bardzo wrażliwa i niestety chłonie wszystko jak gąbka, 6-latki nie powinny mieć styczności ze szkołą, a co dopiero 5-latki! (argumenty, że szkołę ktoś dostosuje, będą osobne wejścia, albo odgrodzone przestrzenie - bzdura, wszyscy znamy polskie realia i wiemy, że tak nie będzie, bo wszystko kończy się na pięknym "gadaniu" a obywatele nauczeni przez lata nie ufają już w obiecanki urzędników)
- nawet jeśli teraz ktoś zadeklaruje, że to tylko zmiana administracyjna i dzieci pozostaną w przedszkolach to zgoda na ten pomysł spowoduje, że za rok lub dwa pomysłodawcy i tak dopną swego i zmuszą do przeniesienia 5-latków w obręb szkół.
Dlatego w imieniu dobra dzieci wzywam wszystkich rodziców do aktywnego uczestnictwa we wszelkich działaniach zmierzających do:
CAŁKOWITEGO ODRZUCENIA TEGO BZDURNEGO POMYSŁU UTWORZENIA ZESPOŁÓW SZKOLNO-PRZEDSZKOLNYCH! Trzeba to szaleństwo zakończyć zanim się jeszcze zacznie, bo potem nie będzie już tak łatwo przywrócić normalność!
MÓJ APEL DO URZĘDNIKÓW DECYZYJNYCH: grabicie poznaniaków niemiłosiernie z pieniędzy, wzrastają i wrastać będą wszystkie możliwe opłaty, jakoś to ludzie przyjmują (bo nie widać demonstracji i pikiet). Ale ODCZEPCIE SIĘ OD NASZYCH DZIECI RAZ I NA ZAWSZE! Zmieniajcie kolor trawy na stadionie miejskim, płaćcie sobie nawet premie za innowacyjność w zmienianiu tego co dobre na gorsze, ale w kwestii dzieci nic nie róbcie, dzięki temu nie zdewastujecie przynajmniej tego!
Na koniec drobna pomoc dla urzędników w poszukiwaniu rozwiązań mających na celu załatanie dziury w budżecie po Euro2012 (bo temu z pewnością ma służyć łączenie szkół z przedszkolami):
- sprzedajcie 6 muraw ze stadionu miejskiego, które sfinansowaliście lekką ręką z naszych podatków
- jak to nie wystarczy to proponuję ustalić kto wydał decyzję o tak ogromnym zmarnowaniu pieniędzy publicznych, a jak już się uda to licytacją komorniczą majątku tego urzędnika łatać dziurę (SKORO ZMARNOWALIŚCIE PIENIĄDZE TO SAMI ŁATAJCIE SOBIE BUDŻET W WŁASNEJ KIESZENI, OD DZIECI SIĘ ODCZEPCIE!)
- zaprzestańcie marnować publiczne pieniądze na podejrzane i wątpliwe inwestycje (np. pseudoremonty, czyli fuszerki, które trzeba po kilku tygodniach na nowo naprawiać).

Ufam, że sprzeciw rodziców zakończy sprawę i nie będziemy musieli wracać do podobnych idiotyzmów w przyszłości.

Zatroskany rodzic i mieszkaniec
Krzysztof Krasowski

Wysłany przez krasowska.marta79@wp.pl 2013-01-10 18:56:43
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Witam,
jestem, mamą dziecka uczęszczającego do przedszkola nr 181

Postanowiłam zabrać głos w tej sprawie, bo przecież czy nie absurdem jest łączenie przedszkola 181 z zespołem szkół nr 7, a dzieci z przedszkola 175, (które i tak musi zostać zlikwidowane) kieruje się na os. Kosmonautów? Jest to oczywiście pytanie retoryczne, bo totalnym brakiem jakiejkolwiek racjonalności wykazują się nasi Urzędnicy, łącząc 2 samodzielnie funkcjonujące placówki (przedszkole 181 i zespół szkół 7).
Wybaczcie Państwo , ale żaden z Waszych argumentów nie jest w stanie mnie przekonać
Dlaczego nikt nie rozwiąże tego najprościej jak tylko można i zaproponuje takie rozwiązanie ale, dla przedszkola 175. Dzieci nie będą wędrować do sąsiednich osiedli, tylko dostaną swoje nowe miejsce w szkole na osiedlu Zwycięstwa.
(Choć i tak jestem ogromnym przeciwnikiem posyłania dzieci w wieku przedszkolnym do szkoły)
Wiem, że Państwo świetnie zbijecie szereg argumentów, dotyczących przystosowania szkół do potrzeb małych dzieci, ale gdzie tu po prostu ludzkie i życzliwe spojrzenie na nasze pociechy ???
Czy ktoś pomyślał, jak to odbije się na dzieciach, na ich psychikach, jak długo potrwa adaptacja do nowego środowiska, nie czarujmy się , ale mało bezpiecznego dla przedszkolaków.
Szkoda, że po raz kolejny dotyka nas totalna znieczulica ze strony Władz Miasta Poznania.
Argumenty, które Państwo podajecie są co najmniej nie stosowne, bo faktycznie zapewnienie lepszego dostępu do pomocy psychologicznej w przypadku przejścia dzieci do szkół i zetknięcie się maluchów z ówczesnym środowiskiem spowoduje, że ta pomoc będzie wręcz niezbędna. Rozumiem, że wyprzedzacie Państwo następstwa jakie się zadzieją kiedy już te chore propozycje wejdą w życie.
Głęboko wierzę w to, że cały ten projekt nigdy nie wyjdzie w życie.

Marta Krasowska

Wysłany przez malwin73@wp.pl 2013-01-10 23:55:55
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Jestem rodzicem dziecka z Przedszkola 181. Również jestem przeciwna połączeniu tej placówki z Zespołem Szkół nr 7 ? Os. Zwycięstwa.
Być może przygotowywane sale dla 5 latków nie odbiegają wyposażeniem od sal przedszkolnych, ale co z pozostałymi pomieszczeniami?
-> Co z łazienkami, które w przedszkolu są przy sali KAŻDEJ grupy, pod kontrolą pań przedszkolanek i dostosowane (muszle i umywalki) do wzrostu/wieku dzieci? W szkole łazienki są na zewnątrz sal dla wszystkich dzieci dla przedziału wiekowego 7-12 lat. Kto będzie pilnował pięciolatków chcących skorzystać z toalety? Przecież opiekunka nie będzie mogła opuścić w tym czasie sali.
-> Co z posiłkami? W przedszkolu posiłki są dostarczane do sal, gdzie wielkość mebli (stoły i krzesła) dostosowane są do wzrostu dzieci. Dodatkowo to panie kładą naczynia z posiłkami na stół, a w szkole jak to ma wyglądać? Pięcioletnie dzieci idą na stołówkę przystosowaną dla grypy wiekowej 7-12 lat, podchodzą do okienka do którego ledwo dosięgają i same na tacach przenoszą posiłki? Kto zagwarantuje, że każde dziecko zje posiłek? Kto zagwarantuje, że w ogóle bezpiecznie doniesie go od okienka do stołu? Pięcioletnie dziecko jest na to za małe.
Co z jakością posiłków? Co z przygotowywaniem posiłków dla dzieci alergicznych?
-> Co z dodatkowymi zajęciami jakie w tej chwili są w przedszkolu? Czy będą kontynuowane i przez jaką kadrę?
-> Co z czasem pobytu 5 letniego dziecka w szkole? W przedszkolu ma zapewnioną opiekę w godzinach od 6:00 do 17:00. Kto nam zagwarantuje, że w szkole będzie tak samo i że będzie w swojej grupie wiekowej w godzinach popołudniowych przy małej liczbie dzieci?
-> Co z dziećmi, które w tej chwili uczęszczają do Przedszkola nr 181, ale docelowo do pierwszej klasy nie będą szły do Zespołu Szkół nr 7 na Zwycięstwa? Chciałabym, żeby moje dziecko chodziło do innej podstawówki. Dlaczego więc jako pięciolatek ma być w ?zerówce? (przyszkolnej), którą wybierze mu Przedszkole?

W odniesieniu do informacji, że ?w zespołach szkolno-przedszkolnych łatwiej będzie zadbać o rozwój zdolnych uczniów oraz otoczyć lepszą pomocą tych, którzy mają różne problemy, łatwiej będzie można zapewnić stałą opiekę psychologa czy pedagoga albo pielęgniarki? - takie obietnice kończą się tylko na papierze, nie mówiąc o tym, że nie powinny być deklarowane tylko przy powstawaniu jakichś nowych sztucznych tworów placówek oświatowych, ale realizowane w każdym przedszkolu i szkole na co dzień. Jeśli w tej chwili nie są, to jakim cudem uda się to zrobić przy przeniesieniu 5 latków do szkoły?

A czy ktoś w ogóle pomyślał o tym, czy 5 letnie dziecko jest w ogóle gotowe na taką zmianę? Dopiero co martwiliśmy się o sześciolatki? Nie skracajcie pięciolatkom dzieciństwa, które i tak poprzez pójście do szkoły w wieku 6 lat będą miały skrócone. Pozwólmy dzieciom być dziećmi i żyć w warunkach dostosowanych do ich rozwoju fizycznego, psychicznego, społecznego.

Wysłany przez office@pnarch.pl 2013-01-11 00:37:33
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne (ZS nr 7, przedszkole 181 i przedszkole 175)
Jestem rodzicem jednego z przedszkolaków z przedszkola nr 181 na osiedlu Zwycięstwa. Przedszkole funkcjonuje bardzo dobrze ma wykwalifikowaną kadrę i kierownictwo. Wszystkie imprezy baliki, są organizowane bardzo sprawni. Przedszkole ma własną kuchnię która serwuje pożywne dietetyczne posiłki, a dla dzieci z alergiami serwuje specjalnie przygotowywane. Widać wiele serca w pracy pracowników przedszkola 181. Jestem PRZECIWNY ŁĄCZENIU PRZEDSZKOLA 181 Z ZESPOŁEM SZKÓŁ NR 7 NA OSIEDLU ZWYCIĘSTWA. Obecnie w budynku 4 kondygnacyjnym, sąsiadującym z przedszkolem mieści się szkoła podstawowa i gimnazjum. Uprzejmie proszę członków Wydziału Oświaty o zadanie sobie prostego pytania: czy chcieliby aby ich 4-5 latek chodził do takiego gmaszyska? jak zareaguje dziecko. proszę o odrobinę wyobraźni.
Druga sprawa to przedszkole nr 175, które w tym roku ma być przeniesione na Os. kosmonautów - i to w sytuacji gdy na Osiedlu Zwycięstwa zostały przekazane PSM Winogrady 141 mieszkania w 3 budynkach mieszkalnych wielorodzinnych. Potencjalnie w przyszlości możemy się spodziewać kilkudziesięciu dzieci , liczmy 2 oddziały przedszkolne po 25 dzieci. Dlaczego nie przenieść przedszkola nr 175 do Zespołu szkół, ale jako niezależnej jednostki administracyjnej (nie podlegającej szkole). Było zresztą pismo Rodziców dzieci z przedszkola nr 175, którzy tak uważają.
UWAŻAM, ŻE NONSENSEM JEST PRZENOSZENIE PRZEDSZKOLA NR 175 O DWA OSIEDLA DALEJ (KTO BĘDZIE TAK DALEKO CHODZIŁ?), TYLKO DLATEGO ZE SZKOŁA NA KOSMONAUTÓW SIĘ WYLUDNIA (NIE INWESTUJE SIĘ TAM W NOWE BUDYNKI WIELORODZINNE, NIE MA WIĘC PRZYROSTU LICZBY MIESZKAŃCÓW). PROPONUJĘ PRZENIEŚĆ PRZEDSZKOLE NR 175 DO ZESPOŁU SZKÓŁ NA OSIEDLU ZWYCIĘSTWA POZOSTAWIAJĄC TYM SAMYM BAZĘ MIEJSC DLA PRZEDSZKOLAKÓW NA TYM OSIEDLU.
Proszę wziąć pod uwagę moje zdanie, choćby i dlatego że reprezentuję mieszkańców w Radzie osiedla Zwycięstwa przy PSM Winogrady.
Pozdrawiam
Piotr Nabzdyk

Wysłany przez azdebska@hotmail.com 2013-01-12 11:31:27
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Owszem wpłynie negatywnie - nie uważam, żeby likwidacja kuchni i zastąpienie jej cateringiem firmy zewnętrznej było dobrym pomysłem. Od lat wiadomo, że jedzenie ciepłe i gotowane na ogniu jest zdrowsze od tego z mikrofali. Wątpię również, by firmy cateringowe były w stanie zapewnić mojemu dziecku (jak i wielu innym dzieciom alergicznym, dla których teraz panie w kuchniach przedszkolnych gotują specjalne zgodne z dietą potrawy) zrównoważoną dietę, opierającą się na zdrowym pokarmie, nie odgrzewanym w mikrofali i nie dowożonym z niewiadomego źródła. Przykro mi, ale takie jest moje zdanie i doświadczenie z krajów Zachodniej Europy, gdzie mieszkałam i gdzie już bezpośrednio doświadczyłam negatywnych skutków wprowadzania podobnych niezbyt przemyślanych decyzji, które odbijają się potem na zdrowiu dzieci. To jedna sprawa, o kolejnej napisze w osobnym poście i piśmie, które wystosujemy jako rodzice z naszego rejonu. Pozdrawiam i wyrażam chęc uczestnictwa w takim dialogu bardziej bezpośrednio niż za pomocą pisania petycji i uczestnictwa w forach internetowych

Wysłany przez lubus@gazeta.pl 2013-01-14 08:40:49
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne
Witam,
jestem przedstawicielem rodziców, których dotyczy połączenie Przedszkola Nr 190 i Szkoły Podstawowej nr 34( os. Bolesława Śmiałego 107). Rodzice są bardzo zaniepokojeni tą zmianą.

Zapewnia Pani, iż ?W przypadku, gdy szkoła i przedszkole tworzące zespół funkcjonować będą w dotychczasowych, oddzielnych budynkach kuchnia przedszkolna pozostaje na dotychczasowych warunkach.? Jednak my otrzymaliśmy informację, iż po połączeniu tych placówek kuchnia NIE BĘDZIE funkcjonowała na obecnych warunkach. Personel kuchni zostanie zwolniony, a kuchnia oddana po przeprowadzonym przetargu jakieś firmie.

Proszę o informację czy przedszkole i szkoła dostanie zapewnienie na piśmie lub w postaci uchwały, iż kuchnia funkcjonować będzie na obecnych warunkach?

pozdrawiam
Małgorzata

Wysłany przez karina228@op.pl 2013-01-14 10:13:50
Połączenie Przedszkola nr 181 i Zespołu Szkół nr 7
Witam !
Jestem mamą dziecka uczęszczającego do Przedszkola nr 181 i jestem przeciwna planom połączenia owego przdszkola z Zespołem Szkół nr 7. Mam natępujące pytania i proszę o odpowiedź i nie ignorowanie ich !:
1)jakie oszczędności przyniesie połączenie przedszkola ze szkołą ?
2)czy dyrektor zespołu w którym jest gimnazjum, szkoła podstawowa i przedszkole w osobnym budynku zapewni odpowiedni nadzór i jakość pracy przedszkola na dotychczasowym poziomie ?
3) jak będzie zorganizowane żywienie ?
4) czy dzieci 5 i 6 -letnie, których rodzice ze względów finansowych chcą zapisać je do szkolnej tzw. zerówki będą traktowane jak oddział przedszkolny tzn. ich rodzice będą płacić za pobyt po godz. 13.00 ? Ewentualnie te dzieci, czy będą po 13 w świetlicy a nie tak jak dotąd w swojej sali ?
5)dlaczego zespół nie powstanie z połączenia szkoły i Przedszkola nr 175, które i tak traci budynek ?

Wysłany przez alekko 2013-01-14 13:18:16
Re: Połączenie Przedszkola nr 181 i Zespołu Szkół nr 7
Pozwolą Państwo, że odpowiedź będzie jedna, na zbliżone pytania.
W projekcie Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty przedstawionym przez Ministerstwa Edukacji Narodowej w art. 6 projektu, oddziały przedszkolne działające w szkołach podstawowych w dniu wejścia w życie ustawy z mocy prawa staną się, z dniem 1 września 2014 roku przedszkolami. Z tym samym dniem, powstałe w ten sposób przedszkola z mocy prawa zostaną połączone w zespoły ze szkołami podstawowymi, w których działały dotychczas oddziały przedszkolne.
W projekcie proponuje się uelastycznienie przepisów dotyczących warunków tworzenia zespołów szkół i przedszkoli, przez umożliwienie połączenia w zespół szkoły podstawowej z jednym lub kilkoma przedszkolami mającymi siedzibę w obwodzie szkoły, a także dopuszczenie możliwości tworzenia zespołu, w skład którego wchodziłyby jedynie przedszkola z obwodu jednej szkoły.
Posiłki serwowane dzieciom przedszkolnym są i będą przygotowywane na miejscu, a nie przywożone, czego najbardziej się obawiacie. Nadal będą zachowywane diety dla dzieci alergicznych, a jadłospisy będą tak jak do tej pory uwzględniały potrzeby przedszkolaków.
Dzieci przedszkolne, przebywające w przedszkolu cały dzień, otrzymają takie same posiłki, niezależnie od tego , czy oddziały przedszkola będą znajdować się w budynku szkoły czy przedszkola. Tak jak w wielu przedszkolach zaplecze sanitarne w szkole przewiduje się na więcej niż jeden oddział. Oddziały przedszkolne w szkole będą wydzielone z całego budynku, dlatego z sanitariatów będą korzystały tylko dzieci przedszkolne. Poza tym, do każdego oddziału przypisana będzie 1 woźna (pomoc nauczyciela), która będzie odprowadzała dzieci np. do toalety.
Jeszcze raz informujemy, iż niezależnie od tego, czy oddział będzie funkcjonował w budynku szkoły czy przedszkola, nadal będzie częścią składową PRZEDSZKOLA, z takimi samymi zajęciami, kadrą, posiłkami.
Szkolne sale i sanitariaty przygotowywane dla dzieci przedszkolnych będą dostosowane do ich potrzeb, także tych związanych ze wyposażeniem w np. meble.
W budynku Zespołu Szkół Nr 7 mogą zostać uruchomione 3 oddziały przedszkolne dla 75 dzieci. Przedszkole Nr 175 prowadzi w chwili obecnej 4 oddziały, dlatego nie ma możliwości przeniesienia go ?w całości? do zespołu na Zwycięstwa. Poza tym do Przedszkola Nr 175 na 86 uczęszczających dzieci tylko 34 mieszka na osiedlu Zwycięstwa. Tym dzieciom, a właściwie rodzicom tych dzieci proponuje się przejście wraz z nauczycielkami do Przedszkola Nr 181, które po utworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego będzie liczyło 8 oddziałów.
Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola, niezależnie którego i gdzie zlokalizowanego wybierają szkołę podstawową, w której dziecko będzie kontynuowało naukę, a tzw. ?zerówki? od 2014 roku przestaną, zgodnie z ustawą o systemie oświaty, istnieć.

Postów: 85   Stron: 6   [ 1 2 3 4 5 6 | Następna strona ]