Jesteś zalogowany jako Niezerejestrowany



Skocz do »



Status tematu: Zamknięty
Wszystkich postów w tym wątku: 27
Postów: 27   Stron: 2   [ 1 2 | Następna strona ]
[Dodaj do ulubionych]
Nr Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 13645 razy i ma 26 odpowiedzi Nastepny wątek
1 Karolina Stachowska
Postów: 13
Status: Nieobecny
Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Program powstał w celu usystematyzowania działań na rzecz rozwoju systemu parkowania na terenie Miasta Poznania.
Główne obszary tematyczne w jakich dokonano analizy to:
- Parkingi dla samochodów osobowych
- Parkingi rowerowe
- Parkingi dla samochodów ciężarowych
- Parkingi dla autobusów turystycznych
- Parkingi przy obiektach specjalnych
- Polityka transportowa Miasta
- Działania doraźne i długo terminowe

W efekcie powstała proponowana lista działań niezbędnych do podjęcia w celu wdrożenia spójnego systemu parkingów. Niektóre projekty (inwestycje) realizowane są etapowo.

Zapraszamy do dyskusji na temat zamieszczonego Programu.
----------------------------------------
Załącznik Polityka Parkingowa.pdf (1928495 bytes) ((Liczba pobrań): 2257)
----------------------------------------
Załącznik Polityka Parkingowa-prezentacja.pdf (428947 bytes) ((Liczba pobrań): 1960)
[2008-03-07 13:07:43] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
2 tomashec
Postów: 3
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Stawiam na parkingi podziemne. Nowe bloki mieszkalne powinny być wyposażone w parking pod budynkiem w celu "oszczędności" ziemi, która mogłaby być wykorzystana jako teren zielony bądź miejsce pod nową inwestycje.
[2008-03-07 14:06:02] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
3 mieszkankaStareMiasto
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Plany Miasto ma ciekawe, ale żeby polepszyć życie mieszkańców centrum należy działać już teraz. Dlaczego odpowiednie służby nie reagują na samochody stojące na chodnikach utrudniające poruszanie się przechodniom, np. na narożniku Placu Kolegiackiego i Ślusarskiej czy też skwerek przed przychodnią na Placu Kolegiackim w weekendy zamieniony w wielki parking. Uważam, że jak najszybciej powinno się ograniczyć parkowanie na uliczkach odchodzących od Starego Rynku. Wszystkie miasta oszczędzaja swoje zabytki, a w Poznaniu proszę zobaczyc jak z powodu spalin, zanieczyszczeń itp. wygląda niedawno odnowione Muzeum Archeologiczne, Fara Poznańska czy kamieniczki śródmiejskie. Najbliższym od Starego Rynku parkingiem jest Plac Kolegiacki, rotacja samochodów na nim jest ogromna. Jak miasto chce rozwiązać ten uciążliwy dla mieszkańców problem? A co z podwórkami, które zamieniły się w parkingi? Gdzie mają bawić się dzieci mieszkańców Śródmieścia? Podobno na podwórkach Miasto chce stworzyć kolejne miejsca parkingowe - jeśli to prawda, to skandal. Ważniejszy jest samochód czy człowiek?
[2008-03-10 21:32:14] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
4 Andres
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

"Głos Wielkopolski" z 10 marca zamieszcza artykuł o planach modernizacji "Areny". Brak w nim jakichkolwiek informacji o planach parkingowych. W czasie imprez mieszkańcy tego rejonu już dzisiaj przeżywają "horror". Uważam, że przebudowa "Areny" musi wiązać sie z planem budowy dobrego zaplecza parkingowego.
[2008-03-10 23:24:29] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
5 Karolina Stachowska
Postów: 13
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

 
Stawiam na parkingi podziemne. Nowe bloki mieszkalne powinny być wyposażone w parking pod budynkiem w celu "oszczędności" ziemi, która mogłaby być wykorzystana jako teren zielony bądź miejsce pod nową inwestycje.

Dziękujemy za udział w konsultacji. Rzeczywiście, narastający problem wolnych miejsc parkingowych w okolicach zabudowy mieszkaniowej jest wynikiem wzrostu liczby pojazdów na jednego mieszkańca. Tym samym Polityka Parkingowa w rozdziale 2 przedstawia normatyw parkingowy konieczny dla zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i jednorodzinnej. Normatyw ten powinien być uwzględniany w wydawanych inwestorom warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Szczegółowa lokalizacja parkingu zależeć będzie od możliwości technicznych w tym konstrukcji budynku i wielkości działki jaką dysponuje inwestor.
[2008-03-11 11:21:07] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
6 Karolina Stachowska
Postów: 13
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

 
"Głos Wielkopolski" z 10 marca zamieszcza artykuł o planach modernizacji "Areny". Brak w nim jakichkolwiek informacji o planach parkingowych. W czasie imprez mieszkańcy tego rejonu już dzisiaj przeżywają "horror". Uważam, że przebudowa "Areny" musi wiązać sie z planem budowy dobrego zaplecza parkingowego.

Polityka Parkingowa w rozdziale 6.2. uwzględnia problem parkowania przy obiektach specjalnych w tym w okolicach obiektu poznańskiej ?Areny?. Zgodnie z założeniem Polityki Transportowej Miasta Poznania zasadnym jest, aby osoby dojeżdżające do Miasta pozostawiali swoje pojazdy na parkingach typu Park&Ride (Parkuj i Jedź), i dalszą podróż np. w kierunku ?Areny? kontynuowali komunikacją miejską. Pozwoli to na zmniejszenie zatłoczenia w mieście, zanieczyszczenia a także automatycznie rozwiąże problem parkowania. Polityka Parkingowa nie wyklucza budowy parkingów w tej okolicy a jedynie pozostawia decyzję w tej sprawie inwestorowi przebudowy obiektu. Podobnie jak przy zagospodarowaniu dla zabudowy wielorodzinnej szczegółowa lokalizacja parkingu zależeć będzie od możliwości technicznych w tym konstrukcji budynku i wielkości działki jaką dysponuje inwestor. W okolicach hali Areny od strony ulicy W. Reymonta przewidziany został natomiast parking dla autobusów turystycznych (Rozdział 5 Polityki Parkingowej).
[2008-03-11 14:27:18] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
7 Karolina Stachowska
Postów: 13
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

 
Plany Miasto ma ciekawe, ale żeby polepszyć życie mieszkańców centrum należy działać już teraz. Dlaczego odpowiednie służby nie reagują na samochody stojące na chodnikach utrudniające poruszanie się przechodniom, np. na narożniku Placu Kolegiackiego i Ślusarskiej czy też skwerek przed przychodnią na Placu Kolegiackim w weekendy zamieniony w wielki parking. Uważam, że jak najszybciej powinno się ograniczyć parkowanie na uliczkach odchodzących od Starego Rynku. Wszystkie miasta oszczędzaja swoje zabytki, a w Poznaniu proszę zobaczyc jak z powodu spalin, zanieczyszczeń itp. wygląda niedawno odnowione Muzeum Archeologiczne, Fara Poznańska czy kamieniczki śródmiejskie. Najbliższym od Starego Rynku parkingiem jest Plac Kolegiacki, rotacja samochodów na nim jest ogromna. Jak miasto chce rozwiązać ten uciążliwy dla mieszkańców problem? A co z podwórkami, które zamieniły się w parkingi? Gdzie mają bawić się dzieci mieszkańców Śródmieścia? Podobno na podwórkach Miasto chce stworzyć kolejne miejsca parkingowe - jeśli to prawda, to skandal. Ważniejszy jest samochód czy człowiek?

Odpowiadając na Pani zapytanie, rzeczywiście potwierdzamy, iż najbliższym parkingiem w okolicy Starego Rynku jest parking na placu Kolegiackim. Z uwagi na konieczność uspokojenia ruchu samochodowego, a tym bardziej uporządkowania problemu parkowania w centrum wybudowany został parking podziemny pod placem Wolności. W obszarze Centralnym przewiduje się zlokalizowanie 15 parkingów kubaturowych, o których mowa w rozdziale 2.2. Polityki Parkingowej. Uwzględnia ona m.in. lokalizację parkingu (np. wielokondygnacyjnego) na obszarze pomiędzy ulicami Za bramką ? Wszystkich Świętych. Parkowanie pojazdów na podwórkach jest wynikiem korzystania z tych terenów przez właścicieli i mieszkańców danej posesji.
Pozostała cześć postu nie dotyczy bezpośrednio planów wdrażania Polityki Parkingowej Miasta Poznania i zgodnie z podjętym problemem dotyczącym porządku publicznego zostaje przekazana do Straży Miejskiej i Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu celem podjęcia stosownych działań.
[2008-03-11 14:29:26] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
8 mallin
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Polecam nowy parking pod Placem Wolności, ostatnio zaparkowałem samochód o godz 17.00, a odbierałem o 18.00 dokładnie co do minuty - zapłaciłem całe 7 zł, za godzinkę postoju...bravo już tam nie zaparkuję.
[2008-03-11 21:32:10] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
9 Karolina Stachowska
Postów: 13
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

 
Polecam nowy parking pod Placem Wolności, ostatnio zaparkowałem samochód o godz 17.00, a odbierałem o 18.00 dokładnie co do minuty - zapłaciłem całe 7 zł, za godzinkę postoju...bravo już tam nie zaparkuję.

Parking pod placem Wolności nie jest obiektem zarządzanym przez Miasto Poznań. Taryfikator opłat na parkingu został jednak wynegocjowany i zaakceptowany przez Miasto. W chwili obecnej, zarządcą parkingu jest firma Mitex, która sprawuje nadzór nad prawidłowym funkcjonowanie swojego obiektu w tym również poboru opłat. Jeśli nie zgadza się Pan z wysokością opłaty pobranej przez operatora, uprzejmie proszę o pisemne złożenie swoich wątpliwości bezpośrednio do firmy zarządzającej, celem rozpatrzenia Pana uwag.
Niezależnie od powyższego Urząd Miasta ze swojej strony również przekaże Pana uwagę do firmy Mitex celem wyjaśnienia.
[2008-03-12 13:03:19] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
10 bartek
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

mysle ze nieporozumieniem jest podnoszenie cen stref parkingowych, (ktore i tak sa dosc wysokie) by naklonic ludzi do jazdy komunikacja miejska lub kozystania z parkingow. Jak widac 3/4 kierowcow nie zaparkuje np pod placem wolnosci bo jest za drogo, wola szukac miejsca gdizes w strefie.
By naklonic ludzi do jazdy komunikacja miejska raczej trzeba dzialac w kierunku obnizenia kosztow przejazdow a nie podwyzszac ceny biletow co niedawno mialo miejsce.
Kowalski kalkuluje prosto jak ma wydac 80 zł na sieciowke to woli pojechac do miasta autem (szybciej, wygodniej )
[2008-03-12 14:24:04] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
11 smlpzn
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Parking pod Pl. Wolności moim zdaniem nie spełnia swojej funkcji a jego powstanie było totalnie niespójne z funkcjonowaniem SOP. SOP powstała, aby można było zaparkować na chwilę w centrum. Tymczasem zlikwidowano wiele miejsc na powierzchni w całej okolicy i teraz gdy chcę zaparkować auto na 15-30 znalezienie miejsca graniczy z cudem.
Ponadto pojawił sie pomysł rozszerzenia SOP na całe Jeżyce co ma jedynie cel fiskalny, szczególnie poza ulicą Polną gdzie nie ma żadnego problemu z parkowaniem i opłata będzie miała na celu wyrwanie kolejnych pieniędzy od niezbyt tam przecież zamożnych mieszkańców.
[2008-03-12 18:29:49] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
12 georozyn
Postów: 1
Status: Nieobecny
applause   Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Polityka parkingowa zatacza błędne koło, zauważyłem przez ostatni rok, nie wiem tylko kto jest właścicielem czy Miasto Poznań czy Spółdzielnia .Przy budynkach przy adresie - Michała 4b,wykonano miejsca parkingowe prostopadle do osi drogi osiedlowej co spowodowało wiele nowych stanowisk na samochody mieszkanców i ich przyjezdnych gości.Po wykonaniu nagle pojawiły się pachołki z możliwością odblokowania na klucz za stosowną opłatą oczywiście.Mieszkańcy chyba zbojkotowali tą innowację.Drugi przykład garaże przy ulicy Wilczak .Mieszkańcy czy też osoby, które poczyniły nakłady w przeszłości związane z wybudowaniem tych garaży miały możliwość wykupu UW na własność,obecnie płacą podatek od nieruchomości ,opłatę z tytułu UW wiadomo i nie rozumiem tylko dlaczego "biedakom" naliczono dzierżawę za korzystanie z gruntu który, jest pomiędzy tymi garażami.Osobiście nie widzę różnicy pomiędzy niezwykłością przejazdu samochodem ulicami Wilczak i Czaplą oraz skręcając pomiędzy te rzędy garaży, aby móc wjechać do wykupionego garażu w UW.Suma sumarum opłaty "Kowalskiego" są wyższe teraz niż przed uwłaszczeniem.
Właściwie są odpowiednie ustawy i wymogi o ilości miejsc parkingowych dla danego przedsięwzięcia, tylko trzeba mieć także wyobraźnię.Nie należy kierować się tylko rachunkiem ekonomicznym deweloperskim, czyli jak najmniejsza powierzchnia zabudowy, jak najwiecej ludzi na kupie czyli ilośc kondygnacji na max , a potem są głosy na forum "nie rozumiem dlaczego te samochody stoją na skwerku i blokują chodnik" albo tu tyle młodych małżeństw i dzieci a nie mają placu zabaw.
Osobiście uważam że rejestracja działalności gospodarczej powinna posiadać wytyczne a propos miejsc parkingowych niestety nie ma prawa w tym temacie.Efekt , o godzinie 7.00 sznurek samochodów ludzi jadących do pracy a na dwupasmowej ulicy w jednym kierunku na prawym pasie stoi sobie ciężarówka i wyładowuje chleb czy coś tam do przyległego sklepu spożywczego frontem do tej ulicy . Gdzie urbanistyka?tutej.
Parkingi buforowe sprawdziłyby się gdyby odbiór auta był za okazaniem "taniego"ostatnio biletu MPK.
Parkingi podziemne z parkingami wokół budynków dla przyjezdnych.Będąc gościem w enklawie ja nie wjadę na parking podziemny bo mnie tam nikt nie wpuści,przecież.
Włodarze Naszego Miasta chyba niedługo będą pobierać opłaty za parkowanie w takich miejscach jak np giełda kwiatowa przy Łęgach Dębińskich,a parkingi i chodniki to powstaną przy okazji lokalizacji jakichś stacji benzynowych, kontraktowych parkingów podziemnych (plac Wolności), teraz się zapowiada uporządkowanie przy Teatrze Polskim, w tym stylu.
Ciekawe co też Państwo odpowiecie na te wszystkie wywody.
[2008-03-13 00:45:25] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
13 sqlserver
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Miasto jak widać skłania się do parkingów podziemnych. A zarządzający tymi parkingami nie chcą wpuszczać samochodów na gaz. Takich samochodów jest dużo. Jakieś rozwiązanie?
[2008-03-13 11:37:43] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
14 DanutaDutka
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Mieszkam w Kiszkowie,do Poznania jeżdżę średnio dwa razy w tygodniu.Dojeżdżam autem do kościółka św.Rocha,zostawiam je na parkingu i przesiadam się na tramwaj.Do tej pory byłam zachwycona nowo otwartą trasą tramwajową-jakby spełnienie moich potrzeb,wcześniej musiałam dojść do tramwaju ul.Serafitek.
Niestety,ostatnio miejsc parkingowych nie było wolnych,ale ufna w zapewnienia lokalnego dodatku do Gazety Wyborczej jak to miasto dba o kierowców,którzy przesiadają się z aut na tramwaj zostawiłam auto po przeciwnej stronie(na trzy godziny).Po powrocie zastałam czekających na mnie panów ze Straży Miejskiej,którzy absolutnie nie chcieli słuchać moich wyjaśnień,że nie zabieram miejsc parkingowych w Śródmieściu,nie blokuję ruchu ulicznego itd.Wręczyli mi mandat na kwotę 100PLN za parkowanie na terenie zielonym.

Mandat zapłaciłam.Uważam się jednak za osobę oszukaną przez władze miejskie,które z jednej strony namawiają na przesiadanie się do tramwaju na obrzeżach miasta,z drugiej strony nie premiują absolutnie takich zachowań.
[2008-03-13 12:49:40] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
15 martin
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Polityka Parkingowa Miasta Poznania

Witam!
Bardzo cieszy mnie fakt opracowania nowej polityki parkingowej miasta i pomysł konsultowania jej z mieszkańcami. Pozwolę sobie na kilka uwag i na przedstawienie kilku własnych pomysłów, dotyczących przede wszystkim parkingów w centrum miasta i jego najbliższych okolicach.

1) Proponuję nieco inną listę parkingów kubaturowych w centrum:
- plac Wolności,
- plac Wielkopolski,
- Kościuszki przed Urzędem Wojewódzkim,
- przed Teatrem Polskim,
- Kościuszki/Powstańców Wlkp.,
- plac Wiosny Ludów,
- Za Bramką,
- Półwiejska/Kościuszki - tylko kubaturowy;
oraz:
- Św. Marcin/Marcinkowskiego/Piekary - moim zdaniem powinien to być jeden parking zbudowany pod dzisiejszym pasażem MM, fragmentem ulicy Św. Marcin i pod dzisiejszym parkingiem obok kościoła Św. Marcina,
- między ulicami Małe Garbary i Stawną,
- plac Bernardyński - zamiast planowanego Zielona/Podgórna,
- proponuję zrezygnować z pomysłu parkingów kubaturowych: stara gazownia, hotel Ikar, ulica Północna.

2) Parkingi buforowe w centrum:
- hotel Ikar - zamiast Nowowiej./Niepodległ./Solna,
- pod skrzyżowaniem Niepodległości/Libelta,
- plac Mickiewicza,
- pod skrzyżowaniem Strzelecka/Garbary/Krakowska/Kazimierza Wlk.,
- Stara Gazownia (Berdychowo/Ewangelicka),
- pod starym korytem Warty - między Estkowskiego i Ewangelicką,
- dworzec Garbary - Północna,
uzupełnione przez parkingi poza centrum:
- Piotrowo,
- Dworzec PKS,
- Dworzec Główny,
- pod ul. Roosevelta.
- zrezygnowałbym z parkingów: Niepodległości/Północna - to niekorzysta lokalizacja, obawiałbym się podzielenia losów parkingu przy Pułaskiego. A także: Garbary/Szyperska, Estkowskiego/Szyperska i Kórnicka/Kazimierza Wlk.
Taki układ parkingów moim zdaniem będzie bardziej efektywny.

3) Parking na MTP - powinien to być parking na tyle duży aby w czasie imprez targowych pomieścił wszystkie samochody obsługujące te imprezy (przede wszystkim gości i wystawców). W ten sposób unikniemy systuacji obecnej, w której samochody gości i wystawców zalegają na wszystkich okalających teren MTP ulicach. Proponowana lokalizacja - tzw. "plac św. Marka" - największy wolny plac na MTP.

4) Proponuję wprowadzenie do polityki parkingowej zasady "tylko równoległego parkowania" - wraz z budową kolejnych parkingów kubaturowych oraz likwidacją miejsc parkingowych, na ulicach na których parkowanie będzie możliwe, dopuszczać tylko i wyłącznie parkowanie równoległe.

5) Jedna z zasad zawartych w polityce parkingowej mówi, że po zbudowaniu kubaturowego parkingu podziemnego, w jego okolicach na powierzchni zostanie zlikwidowana taka sama liczba miejsc parkingowych, jaka mieści się pod ziemią. Tym czasem pod placem Wolności mamy 540 miejsc, a na ulicach zlikwidowano 450 miejsc. Jak to się ma do powyższej zasady. Jest to niekonsekwencja, która może doprowadzić do fiaska całej polityki. Jakiś czas temu zarządca parkingu podniósł ceny tłumacząc, że parking nie wypełnia się w całości. Czy to właśnie nie są negatywne efekty niekonsekwencji?

Mam nadzieję, że moje uwagi okażą się pomocne.
Pozdrawiam, Marcin Wartowski.
[2008-03-13 12:53:07] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
Postów: 27   Stron: 2   [ 1 2 | Następna strona ]
[Pokaż wątek w wersji do wydruku]