Jesteś zalogowany jako Niezerejestrowany



Skocz do »



Status tematu: Zamknięty
Wszystkich postów w tym wątku: 61
Postów: 61   Stron: 5   [ 1 2 3 4 5 | Następna strona ]
[Dodaj do ulubionych]
Nr Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 15600 razy i ma 60 odpowiedzi Nastepny wątek
1 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Program powstał w celu usystematyzowania działań na rzecz rozwoju sieci dróg na terenie Miasta Poznania.
Zakres czasowy realizacji przedmiotowego Programu obejmuje lata 2008-2015.
Dokument pod względem struktury obejmuje zasadnicze rozdziały tematyczne tj.
Prognozy a diagnoza stanu istniejącego
Podstawa zaleceń inwestycyjnych w układzie drogowym Miasta Poznania w tym:
- Priorytety przebudowy podstawowych węzłów drogowych pod kątem transportu publicznego
- Transport indywidualny a dojazd do parkingów P&R
Inwestycje drogowe w tym:
- Propozycja projektów drogowych bezwzględnie koniecznych do realizacji
- Zadania drogowe konieczne do realizacji
- Pozostałe inwestycje drogowe wynikające ze SUiKZP

W efekcie prac powstała proponowana lista dróg których realizację rozłożono na osiem lat. Niektóre projekty (inwestycje) realizowane są etapowo.

Zapraszamy do dyskusji na temat zamieszczonego Programu.
----------------------------------------
Załącznik PROGRAM DROGOWY.pdf (1559022 bytes) ((Liczba pobrań): 5457)
----------------------------------------
Załącznik Program drogowy-prezentacja.pdf (513388 bytes) ((Liczba pobrań): 6585)
[2008-03-07 13:23:41] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
2 tomashec
Postów: 3
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

czytam właśnie załączone do postu dokumenty. Za wcześnie może by wyciągać jakieś wnioski, zatem pewnie jeszcze będę się tu odzywał, ale trzeba ogromną wagę przywiązać do jakości realizacji tych inwestycji. każdy poznaniak ma już dość ulic, które świeżo po oddaniu trzeba remontować, np nasza kochana autostrada, gdzie urzędnicy "nie spodziewali się, ze tyle aut będzie po niej jeździć" i pozwolili na wykonanie nawierzchni z chudszej warstwy asfaltu. Nie wspomnę juz o studzienkach kanałowych na środku ulicy, zapadających się po roku od wybudowania drogi. BTW, czy rzeczywiście studzienki muszą znajdować się na środku drogi???

Z pewnością przy przebudowach istniejących dróg należy prognozować natężenie ruchu w przyszłosci. Bo położenie nowego asfaltu juz nie wystarcza, potrzebne są dodatkowe pasy ruchu.
[2008-03-07 14:02:43] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
3 teco
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

zauważyłem, że po wybudowaniu nowego północnego odcinka III ramy, Gdyńska ma zostać przemianowana na drogę zbiorczą. co będzie z wiaduktem nad torami? czy doczekamy się takiego wiaduktu?

druga sprawa - pojawiła się propozycja przerzucenia fragmentu DW196 na nową drogę do Koziegłów, odchodzącą od III ramy, a będącą przedłużeniem na południe ul. Taczaka w Koziegłowach i gdzieś dalej... czy ktoś się orientuje jak ta droga ma dalej iść przez Koziegłowy?
[2008-03-07 17:53:51] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
4 zbigniew
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Na dobry początek nalezy podziękować włodarzom miasta ,ze mają plany , jakieś plany , jakieś wizje. Z nimi będzie łatwiej kompleksowo spojrzeć na problemy rozwoju miasta ,a co jest z tym nierozerwalnie związane na rozwój infrastruktury komunikacyjnej. A jako pierwsze zapytanie nasuwa mi się pominięcie -w planach chociaz - linii tramwajowej w kierunku Naramowic. Pozdrawiam Z.
[2008-03-10 07:29:35] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
5 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Kompleksowe Badania Ruchu, jakie Miasto Poznań wykonało w roku 2000 faktycznie wykazały gwałtowny wzrost natężenia ruchu drogowego. To zjawisko wciąż narasta, pomimo wybudowania staraniem Autostrady Wielkopolskiej SA odcinka autostradowego przebiegającego przez Poznań. Miasto pomimo ograniczonych możliwości finansowych wprowadza różne instrumenty zmierzające do równoważenia ruchu różnych użytkowników dróg. Jednym z nich jest Polityka transportowa i jej programy w tym obowiązujący od 2006r. Zrównoważony Plan Rozwoju Transportu Publicznego Aglomeracji Poznańskiej na lata 2007-2015, proponowany Program drogowy czy Polityka parkingowa. W roku 2006 opracowano także prognozę ruchu drogowego do roku 2025.
Szczegółowe rozwiązania dotyczące sposobu przeprowadzania uzbrojenia podziemnego (w tym rozmieszczenia studzienek kanalizacyjnych), konstrukcji i szerokości nawierzchni drogowej, każdorazowo analizowane są na etapie opracowywania projektu budowlanego.
[2008-03-10 16:28:30] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
6 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

zauważyłem, że po wybudowaniu nowego północnego odcinka III ramy, Gdyńska ma zostać przemianowana na drogę zbiorczą. co będzie z wiaduktem nad torami? czy doczekamy się takiego wiaduktu?
W ramach inwestycji polegającej na ?wyprostowaniu? fragmentu III Ramy komunikacyjnej na odcinku od węzła Naramowicka do węzła Bogucin, w ramach wielopoziomowego rozwiązania w węźle Gdyńska przewiduje się także bezkolizyjne skrzyżowanie z linią kolejową.
[2008-03-11 10:22:29] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
7 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

 
druga sprawa - pojawiła się propozycja przerzucenia fragmentu DW196 na nową drogę do Koziegłów, odchodzącą od III ramy, a będącą przedłużeniem na południe ul. Taczaka w Koziegłowach i gdzieś dalej... czy ktoś się orientuje jak ta droga ma dalej iść przez Koziegłowy?

Droga nr 196 docelowo będzie włączona do układu ulicznego Miasta Poznania właśnie w węźle Gdyńska, tuż przy granicy z Gminą Czerwonak. Szczegółowe podłączenie rozwiązane zostanie na etapie projektu budowlanego , przy uwzględnieniu planów wynikających ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Gminy Czerwonak
[2008-03-11 10:23:55] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
8 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

 
Na dobry początek nalezy podziękować włodarzom miasta ,ze mają plany , jakieś plany , jakieś wizje. Z nimi będzie łatwiej kompleksowo spojrzeć na problemy rozwoju miasta ,a co jest z tym nierozerwalnie związane na rozwój infrastruktury komunikacyjnej. A jako pierwsze zapytanie nasuwa mi się pominięcie -w planach chociaz - linii tramwajowej w kierunku Naramowic. Pozdrawiam Z.

Dziękując za zabranie głosu w dyskusji, pragnę poinformować, że trasa tramwajowa w kierunku Naramowic została uwzględniona w przyjętym 24.10.2006r przez Radę Miasta Poznania, Zrównoważonym Planie Rozwoju Transportu Publicznego Aglomeracji Poznańskiej na lata 2007-2015 (Poznański Obszar Metropolitalny).
[2008-03-11 10:25:32] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
9 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

 
czytam właśnie załączone do postu dokumenty. Za wcześnie może by wyciągać jakieś wnioski, zatem pewnie jeszcze będę się tu odzywał, ale trzeba ogromną wagę przywiązać do jakości realizacji tych inwestycji. każdy poznaniak ma już dość ulic, które świeżo po oddaniu trzeba remontować, np nasza kochana autostrada, gdzie urzędnicy "nie spodziewali się, ze tyle aut będzie po niej jeździć" i pozwolili na wykonanie nawierzchni z chudszej warstwy asfaltu. Nie wspomnę juz o studzienkach kanałowych na środku ulicy, zapadających się po roku od wybudowania drogi. BTW, czy rzeczywiście studzienki muszą znajdować się na środku drogi???

Z pewnością przy przebudowach istniejących dróg należy prognozować natężenie ruchu w przyszłosci. Bo położenie nowego asfaltu juz nie wystarcza, potrzebne są dodatkowe pasy ruchu.


Odpowiedź została przez mnie udzielona w ogólnym poście z dnia 10.03.2008r.
[2008-03-11 10:26:58] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
10 Lowk
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Mnie bardzo zastanawiają ronda z linią warunkowego zatrzymania. Takich w Poznaniu jest całe mnóstwo. Łatwo je zauważyć, po ilości szkła, która często leży w ich okolicach, bo zgodnie z prawem o Ruchu Drogowym zjeżdżający z ronda ma pierwszeństwo, więc jeśli ktoś przyjeżdża do Poznania po raz pierwszy, to niemal na 100% na takiej linii się nie zatrzyma i kraksa gotowa. Tak właściwie poza kolisym kształtem, te ronda, funkcjonują jak zwykłe skrzyżowania, jednak znak drogowy informuje, że wjeżdża się na rondo, czyli obiekt z którego zjeżdżając nie zatrzymujemy się. Do tego nie spotkałem takich rozwiązań w innych miastach, więc tym bardziej to dziwne.
[2008-03-11 17:49:28] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
11 Jan Kosmecki
Postów: 32
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

 
Mnie bardzo zastanawiają ronda z linią warunkowego zatrzymania. Takich w Poznaniu jest całe mnóstwo. Łatwo je zauważyć, po ilości szkła, która często leży w ich okolicach, bo zgodnie z prawem o Ruchu Drogowym zjeżdżający z ronda ma pierwszeństwo, więc jeśli ktoś przyjeżdża do Poznania po raz pierwszy, to niemal na 100% na takiej linii się nie zatrzyma i kraksa gotowa. Tak właściwie poza kolisym kształtem, te ronda, funkcjonują jak zwykłe skrzyżowania, jednak znak drogowy informuje, że wjeżdża się na rondo, czyli obiekt z którego zjeżdżając nie zatrzymujemy się. Do tego nie spotkałem takich rozwiązań w innych miastach, więc tym bardziej to dziwne.

Pana zapytanie nie jest bezpośrednio związane z przedstawionym do opiniowania Programem Drogowym ale postaram się udzielić odpowiedzi na to zagadnienie.
Przepisy Prawa o ruchu drogowym nie wyodrębniają zasad poruszania się po rondach. W związku z tym należy ronda traktować jak skrzyżowania. Wjazd na rondo jest więc traktowany jak kontynuacja jazdy na wprost. Dopiero w chwili, kiedy będziemy opuszczać rondo, należy zachowywać się tak jak na normalnym skrzyżowaniu. Przypomnieć należy, iż art. 5 pkt. 3 Kodeksu drogowego mówi: ?Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu?. Zjeżdżający z ronda ma pierwszeństwo zatem pod warunkiem, iż ruch na rondzie regulowany jest znakami drogowymi a nie sygnalizacją świetlną. (por.Kurier Szczeciński 17.10.2007).
[2008-03-12 12:31:38] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
12 nava
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Bardzo ciekawe opracowanie.
Nie wiem jaka będzie kolejność realizacji inwestycji. Dla mnie mieszkańca Jeżyc bezwględnie konieczne jest jak najszybsze poszerzenie tunelu Kościelna/Nad Wierzbakiem i realizacja św.Wawrzyńca. Z powodu wąskiego tunelu i mocno już rozbudowanego osiedla w Strzeszynie przejazd z kierunku Golęcina do miasta to kataklizm. Tak samo w odwrotnym kierunku.
Budowa śW. Wawrzyńca zdecydowanie odciąży Dąbrowskiego i odkorkuje Nad Wierzbakiem. Większość aut wjeżdża bowiem na tą ulicę tylko po to, aby i tak zjechać na Niestachowską i dalej na Smochowice. Na smochowice i dalej jedzie też większość aut na ul.Dąbrowskiego. Budowa śW. Wawrzyńca to zaledwie 800m, a jakie odciażenie dla tych ulic.
III rama na pewno tak, ale czy przed innymi inwestycjami? Należy najpierw zapewnić dobry wyjazd ze "środka" miasta. Obawiam się, że dzięki III ramie łatwo będzie się przemieszczaćsie z gminy do gminy, ale czy w obrębie samego miasta?
Czy opłacalne byłoby np. poprowadzenie tras tramwajowych np.wdłuż II , III ramy i odejscie od promieniowego układu tras tramwajów obowiązkowo obecnie dojeżdżających do trzech mostów w centrum miasta?
ul.Dąbrowskiego- ulica, z której jedzie sie prosto w świat, I którą ten swiat do nas wjeżdża. Naprawdę czas na remont od Rynku do Teatralki.
Pozdrawiam
[2008-03-12 20:38:42] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
13 fajnytoster
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

 
 
Na dobry początek nalezy podziękować włodarzom miasta ,ze mają plany , jakieś plany , jakieś wizje. Z nimi będzie łatwiej kompleksowo spojrzeć na problemy rozwoju miasta ,a co jest z tym nierozerwalnie związane na rozwój infrastruktury komunikacyjnej. A jako pierwsze zapytanie nasuwa mi się pominięcie -w planach chociaz - linii tramwajowej w kierunku Naramowic. Pozdrawiam Z.

Dziękując za zabranie głosu w dyskusji, pragnę poinformować, że trasa tramwajowa w kierunku Naramowic została uwzględniona w przyjętym 24.10.2006r przez Radę Miasta Poznania, Zrównoważonym Planie Rozwoju Transportu Publicznego Aglomeracji Poznańskiej na lata 2007-2015 (Poznański Obszar Metropolitalny).

O ile dobrze pamiętam, to linia tramwajowa ma się kończyć w okolicach skrzyżowania z ul. Łużycką (przy dzisiejszym Tesco), co jest o tyle bez sensu, że dopiero tam naprawdę zaczynają się szybko rozrastające się osiedla. Moim zdaniem linia tramwajowa powinna iść do torów PKP, co zapewniłoby sprawną komunikację tego obszaru z resztą miasta.
Ogólnie jest to chyba najgorzej skomunikowana z resztą miasta dzielnica, a problemy będą narastać, gdyż równocześnie najszybciej się rozwija. Według mnie dla rozwiazania tego problemu należałoby:
1. Wybudować Nową Naramowicką i poszerzyć dzisiejszą na odcinku wzdłuż Osiedla Kosmonautów - to jest w planie
2. Koniecznie przebudować skrzyżowanie ul. Lutyckiej z Naramowicką na bezkolizyjne - to jest wąskie gardło
3. Puścić tramwaj do torów PKP, a w międzyczasie również autobus umożliwiający dojazd do centrum (obecne 67 i 47 są dość niewygodnymi rozwiązaniami, gdyż praktycznie można nimi dojechać tylko do Garbar). Sugerowałbym przedłużenie trasy autobusu 47 np. w okolice Kaponiery.
[2008-03-13 01:10:52] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
14 GW
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

Witam

Mam pytanie odnośnie przebudowy skrzyżowania Niestachowska Św. Wawrzyńca. Wiem, że jest ona planowana lecz nie wiadomo kiedy to nastąpi. W związku z tym czy istnieje możliwe w szybszym terminie dobudowanie drugiego pasa dla skręcających z Niestachowskiej w Św. Wawrzyńca i trzeciego pasa dla skręcających z Św. Wawrzyńca w lewo w ul Niestachowską. Mam tu na myśli pasy o długoąci 200-300 m. Nie jest to chyba gigantyczny koszt, a rozwiązanie takie (choć tymczasowe)znacznie zmniejszyłoby korki rano na Niestachowskiej i po południu na Św. Wawrzyńca.
[2008-03-13 12:59:59] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
15 leszek
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: PROGRAM DROGOWY MIASTA POZNANIA na lata 2008 ? 2015

W Głosie Wlkp. przedstawiono program naprawy dróg w mieście w związku z przygotowaniami Poznania do grudniowej międzynarodowej konferencji poświęconej ociepleniu klimatu.
Niestety nie uwzględniono konieczności poddania gruntownemu remontowi ul. Bukowskiej przynajmniej na odcinku między Przybyszewskiego a Bułgarską. Ta droga stanowi wizytówkę miasta dla tych którzy przybędą samolotem do naszego miasta. Będzie to dla wielu gości często pierwsze i ostatnie wrażenie . Mam nadzieję że te wspomnienia nie będą Gościom kojarzyć się z najgorszymi drogami jakimi się poruszali w swoim życiu.
Przejeżdżam nią codziennie i codziennie przed wszystkimi jest mi wstyd za stan tej drogi.
Liczę że władze miasta podejmą stosowne decyzje i działania.
[2008-03-13 19:07:29] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
Postów: 61   Stron: 5   [ 1 2 3 4 5 | Następna strona ]
[Pokaż wątek w wersji do wydruku]