Jesteś zalogowany jako Niezerejestrowany



Skocz do »



Status tematu: Zamknięty
Wszystkich postów w tym wątku: 7
[Dodaj do ulubionych]
Nr Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 6683 razy i ma 6 odpowiedzi Nastepny wątek
1 *** ***
Postów: 4
Status: Nieobecny
Program rozwoju infrastruktury rowerowej

Program rozwoju infrastruktury rowerowej na terenie miasta Poznania na lata 2007-2015

Program powstał w celu usystematyzowania działań na rzecz rozwoju infrastruktury rowerowej na terenie Miasta Poznania.
Zakres czasowy realizacji przedmiotowego Programu obejmuje lata 2007 2015.
Dokument pod względem struktury obejmuje 4 zasadnicze rozdziały tematyczne tj.
Drogi rowerowe
Strefy uspokojonego ruchu TEMPO 30
Parkingi rowerowe
Rowery publiczne miejskie


W efekcie prac kameralnych i terenowych powstała proponowana lista: dróg rowerowych, stref uspokojonego ruchu, parkingów rowerowych oraz wypożyczalni rowerów, których realizację rozłożono na dziewięć lat. Niektóre projekty (inwestycje) realizowane są etapowo. Podstawą podziału listy przyjętych do Programu zadań na poszczególne lata stanowi zweryfikowany plan robót na rok 2007.

Zapraszamy do dyskusji na temat zamieszczonego Programu.
----------------------------------------
Załącznik PROGRAM ROZWOJU INFRASTRUKTURY ROWEROWEJ.pdf (1652676 bytes) ((Liczba pobrań): 2254)
----------------------------------------
Załącznik zalacznik_ parkingi_foto.pdf (1160308 bytes) ((Liczba pobrań): 907)
----------------------------------------
[Edytuj 1 razy, ostatnio edytowany przez *** *** [2007-07-13 12:27:20]
[2007-07-13 12:15:45] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
2 addenda
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

Chciałabym zaproponować włączenie do planowanych tras nieczynnej obecnie kładki obok mostu kolejowego nad Wartą. Kilka lat temu z Garbar na Ostrów Tumski można było przejść albo przejechać rowerem po kładce. Teraz jest zamknięta, a szkoda. Po jej naprawieniu i przerzuceniu mostu nad Cybiną byłoby świetne połączenie szlaków po obu stronach Warty, ułatwiłoby życie sporej grupie ludzi pracujących na Ostrowie, a też powstałby atrakcyjny szlak spacerowy dla turystów - z katedry na Cytadelę.
Z poważaniem
Bożena Kapusta
[2007-07-23 22:40:47] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
3 kupmikawe
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

Witam,

mam pytania dotyczące tego dokumentu:
1. Dlaczego specyfikacja techniczna nie opisuje przejazdów rowerowych, które są kluczowym elementem z punktu widzenia bezpieczeństwa i płynności ruchu rowerowego?
2. Czy drogi rowerowe na starym mieście będą miały zmienioną nawierzchnię z bruku na asfalt?
3. Czy podczas tworzenia Programu korzystano z doświadczeń innych miast (szczególnie Gdańska).
4. Czy polityka transportowa miasta przewiduje rezygnacje z magnetycznie sterowanych świateł z przyciskami dla pieszych, które są przekleństwem rowerzystów?
5. I wreszcie, dlaczego przy dworcu głównym i dworcu PKS nie będzie stojaków rowerowych?
[2007-07-24 09:53:56] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
4 *** ***
Postów: 4
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

Z uwagi na zły stan techniczny przedmiotowej kładki oraz ze względu na to, że nie należy ona do zasobów m. Poznania proponowane rozwiązanie niestety nie może być uwzględnione w niniejszym Programie. Przebieg drogi rowerowej będzie mógł być uwzględniony z chwilą budowy brakującego (północnego) odcinka tzw. I ramy komunikacyjnej, bądź ewentualnego uzyskania prawa własności istniejącej kładki.
[2007-07-24 10:42:18] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
5 *** ***
Postów: 4
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

mam pytania dotyczące tego dokumentu:
1. Dlaczego specyfikacja techniczna nie opisuje przejazdów rowerowych, które są kluczowym elementem z punktu widzenia bezpieczeństwa i płynności ruchu rowerowego?

Te szczegółowe kwestie będzie regulował odrębny dokument a mianowicie Standardy infrastruktury rowerowej, o których piszę na str. 3 Programu.

2. Czy drogi rowerowe na starym mieście będą miały zmienioną nawierzchnię z bruku na asfalt?

Ze względu na zabytkowy charakter starówki a w konsekwencji na stosowne stanowisko miejskiego konserwatora zabytków nawierzchnia brukowa nie będzie zmieniana. Ponadto na terenie starówki planowane jest wprowadzenie strefy uspokojonego ruchu i w związku z tym ruch rowerowy będzie odbywał się na zasadach ogólnych.

3. Czy podczas tworzenia Programu korzystano z doświadczeń innych miast (szczególnie Gdańska).

Autor Programu przestudiował dostępne materiały z działań w zakresie rozwoju infrastruktury rowerowej na terenie m. Gdańska.

4. Czy polityka transportowa miasta przewiduje rezygnacje z magnetycznie sterowanych świateł z przyciskami dla pieszych, które są przekleństwem rowerzystów?

Nie jest przewidywana całkowita rezygnacja z sygnalizacji świetlnych sterowanych za pomocą przycisków. Niemniej jednak tam gdzie jest to możliwe ze względów technicznych oraz jest to uzasadnione stosuje się inne środki detekcji pojazdów (w tym oczywiście rowerów) np. w postaci pętli indukcyjnych.

5. I wreszcie, dlaczego przy dworcu głównym i dworcu PKS nie będzie stojaków rowerowych?

Z uwagi na fakt planowanej przebudowy dworców PKP oraz PKS kwestia budowy parkingów rowerowych pozostaje otwarta. W związku z powyższym brak obecnie niniejszych lokalizacji na mapie parkingów rowerowych.
[2007-07-24 11:31:07] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
6 witek
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

"Rozwój" ścieżek rowerowych ma dotychczas dwa główne cele:
1. wyrzucenie rowerzystów z jezdni - bo przeszkadzają samochodom
2. podążania za "trendami", i wyciągnięcie dotacji z UE

Większość ścieżek nadaje się do niedzielnych spacerków ale nie np. do dojeżdżania do pracy czy szkoły. Jak sobie planiści wyobrażają jazdę rowerem 20-25 km/h ścieżką oddzieloną od części dla pieszych tylko linią. Większość pieszych, co naturalne, i tak nie zauważa, że jakąś część chodnika jest wydzielona. Jak można bezpiecznie mijać pieszych, a zwłaszcza dzieci, choćby idących "swoją częścią" jadąc szybciej niż 7-9 km/h?? A co ze słupami na środku ścieżek(!??) i ze "skrzyżowaniami" co kilkanaście, kilkadziesiąt metrów (ze "drogami dla pieszych" i bocznymi ulicami?

Wykorzystując to forum chciałbym zgłosić osobom odpowiedzialnym za inżynierię ruchu problem z pętlami indukcyjnymi na skrzyżowaniach (są one montowane gdzie tylko się da). NIE REAGUJĄ one na przejeżdżający rower!! - czyli aby przejechać przez skrzyżowanie rowerzysta musi czekać aż nadjedzie samochód - czasami starczy, że nadjedzie z przeciwka, czasami musi jechać w tym samym kierunku (pasem) co rowerzysta (to jest chore!!!). Czasami może pomóc położenie roweru na chwilę, na jezdni na ostatniej małej pętli przed skrzyżowaniem - można to zrobić gdy nie ma się bagażu - a co gdy się ma choćby koszyk z drobiazgami?
[2007-07-26 18:07:26] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
7 *** ***
Postów: 4
Status: Nieobecny
Re: Program rozwoju infrastruktury rowerowej

Niniejszy Program zakłada budowę wydzielonych dróg rowerowych. Ze względów bezpieczeństwa oraz komfortu użytkowników (pieszych oraz rowerzystów), wszędzie tam gdzie jest to możliwe pod względem technicznym, dążymy do separacji ruchu pieszego od ruchu rowerowego.
W uzasadnionych przypadkach (potwierdzonych możliwościami technicznymi oraz natężeniem ruchu rowerowego) stosowane są pętle indukcyjne wykrywające rowery na skrzyżowaniach/ przejazdach. Ścieżki rowerowe są realizowane sukcesywnie i wprowadzane również na skrzyżowania, które posiadały już pętle indukcyjne wykrywające pojazdy samochodowe. W tej sprawie celem dokonania stosownego przeglądu i podejmowania działań w miarę posiadanych środków i możliwości technicznych kierujemy treść Pana wiadomości do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.
[2007-07-30 15:44:21] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
[Pokaż wątek w wersji do wydruku]