Jesteś zalogowany jako Niezerejestrowany



Skocz do »



Status tematu: Zamknięty
Wszystkich postów w tym wątku: 85
Postów: 85   Stron: 6   [ Poprzednia strona | 1 2 3 4 5 6 | Następna strona ]
[Dodaj do ulubionych]
Nr Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 50532 razy i ma 84 odpowiedzi Nastepny wątek
61 joanlech@op.pl
Postów: 16
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

rozumiem,że moje pytanie nie jest istotne, ponieważ zadałam je już chyba 3 razy i do dzisiaj nie ma odpowiedzi. Proszę o zadanie sobie trochę wysiłku i podjęcie tematu. Jeśli nie zna Pani odpowiedzi to minęło już tyle czasu, że może Pani z kimś to skonsultować.
JL
[2013-01-31 07:39:32] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
62 aciucias@gmail.com
Postów: 6
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

A jeśli chodzi o pozostałe moje pytania... ?
Agnieszka Ciucias
[2013-01-31 10:41:03] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
63 Aleksandra Kończal
Postów: 74
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

Wydział Oświaty nie decyduje o wprowadzeniu projektów na posiedzenie Komisji Oświaty i na sesję. Po otrzymaniu informacji o terminach posiedzeń, zostanie ona umieszczona na forum.
[2013-02-01 07:38:13] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
64 atataleny@gmail.com
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne

Projekt łączenia szkół z przedszkolami w zespoły szkolno-przedszkolne uważam za chybiony, przedstawione uzasadnienie jest nieprzekonywujące, owszem obiecuje płynność, lekkość i przyjemność po przeprowadzeniu zmian, ale nie podaje sposobu rozwiązania generowanych przez takie połączenie problemów, które zostały poruszone w postach od innych osób.
Mój apel jest taki, byśmy nie wprowadzali tak daleko idących zmian zwanych "administracyjnymi" w życiu dzieci. Naszych dzieci, bo jako rodzic, jestem szczerze zaniepokojony pomysłem łączenia przedszkoli (w których sprawowana jest opieka nad dziećmi małoletnimi w przeważającej mierze nieradzącymi sobie samodzielnie z wszystkimi czynnościami) ze szkołami, których zadaniem jest kształcenie dzieci już starszych. Dało by to pole do zaistnienia różnego typu sytuacji stresujących, szczególnie dl atych najmłodszych.
Po drugie ciągłe zmiany z roku na rok, nie służą naszym dzieciom, czyli społeczeństwu. W związku ze zmianami "administracyjnymi" o niezbyt jasnych korzyściach oraz tuszowanych problemach, doprowadzamy, że każdy rocznik dzieci ma inny start w życiu. Wyrażam prośbę o zaniechanie dalszych eksperymentów.
Nie jest dla mnie jasnym, jak połączenie dwóch placówek o różnym charakterze w jednego molocha, ma doprowadzić do "polepszenia struktury organizacyjnej", "swobodzie uzupełniania etatów przez nauczycieli", czy "płynności w dysponowaniu miejscami dla dzieci przedszkolnych i uczniów". Obawiam się raczej większych problemów z zarządzaniem zespołem, oraz zaistnienie sytuacji w których zajęcia będzie prowadzić osoba bez odpowiednich kompetencji, oraz sytuacji w których dzieci starsze będą wpływać na maluchy.
Z powodu wyżej wymienionych obaw, jestem przeciwny tworzeniu zespołów szkolno-przedszkolnych.
[2013-02-01 10:47:54] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
65 madar@spoko.pl
Postów: 8
Status: Nieobecny
Re: Połączenie Przedszkola nr 181 i Zespołu Szkół nr 7

Szanowni Rodzice.
W środę tj. 06 lutego o 16: 00 w ZS 7 na os. Zwycięstwa odbędzie się spotkanie przedstawicieli Wydziału Oświaty z rodzicami.
Bardzo proszę przyjdźmy i niech na żywo odpowiedzą nam na nasze pytania.
Co prawda godzina i dzień oczywiście mało atrakcyjne dla rodziców, ale to pewnie taktyka, przyjdzie mało rodziców a Wydział oświaty powie, ze przecież spotkanie się odbyło.

Szkoda, że głos społeczeństwa wyrażony do tej pory nie został zauważony.
Ale nic straconego.
NIECH PRZYJDZIE NAS JAK NAJWIĘCEJ RODZICÓW.
ZACHĘCAM.
ZORGANIZUJMY SOBIE TAK CZAS, ABY PRZYJŚĆ NA 16:00
I NIE DAC ZAMYDLIĆ SOBIE OCZU OBIETNICAMI BEZ POKRYCIA!!!
[2013-02-02 23:02:32] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
66 krasowska.marta79@wp.pl
Postów: 10
Status: Nieobecny
Re: Połączenie Przedszkola nr 181 i Zespołu Szkół nr 7

Szanowni Państwo, aby konsultacje, które odbędą się na Os. Zwycięstwa, miały sens i charakter prawdziwej rozmowy (dialogu pomiędzy stronami) proponuję i wzywam organizatorów do przyjęcia takiej formuły, która to umożliwi.
Moje spostrzeżenia odnośnie konsultacji społecznych są następujące:
organizatorzy otwierają konsultacje, witają przybyłych, przedstawiają osoby zaproszone, następnie zgromadzeni ludzie wysłuchują zbyt długiego monologu, czasami zbyt długiego (godzina) i na prawdziwą dyskusję zostaje 20 minut, a więc odpowiedzi usłyszy parę osób, reszta nie zdąży.

W celu uniknięcia takiej farsy proponuję od razu przejść do dyskusji, ponieważ osoby przybywające na konsultacje znają temat, nie potrzebują wstępu i chcą uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania. Proszę zatem organizatorów, by zrezygnowali z referatu przedstawicieli oświaty nt. zespołów szkolno-przedszkolnych (nawet, jeśli urzędnicy uznają, że ten ich monolog będzie odpowiedzią na mogące się pojawić pytania - bo nie będzie - my chcemy żywej dyskusji a nie gry na czas i zamulania tematu). Jeśli ktoś przyjdzie niezorientowany w temacie, to szybko się odnajdzie wysłuchując dyskusji.

Proszę Państwa, to mogą być najkrótsze konsultacje społeczne, ponieważ sprawa jest bardzo prosta:
RODZICE NIE CHCĄ tworzenia nowych zespołów szkolno-przedszkolnych (a świadczy o tym ilość rodziców, którzy się pod tym podpisali),
a URZĘDNICY CHCĄ.
Jeśli urzędnicy na samym początku, biorąc na poważnie deklaracje rodziców, zagwarantują, że na posiedzeniu rady miasta Poznania nie będzie zgłaszanego żadnego projektu tworzenia zespołów szkolno-przedszkolnych (a więc nie będzie głosowania w tej sprawie), to wszyscy się rozejdziemy bardzo szybko.
Bardzo poważny problem pojawi się wtedy, gdy urzędnicy nie zrezygnują ze swoich planów (planów bez poparcia społecznego, czyli tak zwana samowolka). Wówczas oznaczać to będzie, że uczestniczymy nie w konsultacjach społecznych (a te z zasady służą dyskusji na jakiś temat jeszcze przed podjęciem konkretnych działań), tylko w wiecu urzędniczym, na którym obwieszczone nam zostanie wszem i wobec, co się stanie we wrześniu 2013 roku (a będzie to decyzja tylko i wyłącznie urzędników z UM Poznania, a nie spełnienie wymogu prawnego).
Bądźmy dobrej myśli, czas na rozmowę i oby ten ostatni wariant się nie sprawdził. Jak się sprawdzi to oznaczać będzie zmianę sposobu sprawowania władzy w Poznaniu (z demokracją nie mający nic wspólnego).
Krzysztof Krasowski
[2013-02-04 18:37:05] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
67 tom19bea@interia.pl
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne

Ja sobie wogóle nie wyobrażam przeniesienia Przedszkola nr 161 do Szkoły Podstawowej nr 6.
Nie mogę zrozumieć jakie przesłanki kierują wydziałem oświaty w tym konkretnym przypadku.? Ekonomiczne? Przystosowanie 30-letniej szkoły , modernizacja pomieszczeń przeciez to są ogromne koszty i one nigdy się nie zwrócą. Przecież trzeba wymienić kanalizację, elektrykę, drzwi, zainsalować domofony, zabezpieczyć wejścia i schody, wyremontować istniejące pomieszczenia, itd. itp. .Wiadomą jest rzeczą, ze nie ma miejsca na toalety przy salach przedszkolnych, to co z bezpieczeństwem dzieci? Pewnie oświata nie przewiduje zatrudnianie pomocy nauczycielki, a samo dziecko po korytarzu w wielkim gmachu? Mało tego nawet jak to się zrealizuje, to co z miejscem na stołówkę, leżakowanie, gimnastykę, rytmikę..... Gdzie powstanie zamknięty ogród dla dzieci przedszkolnych? Wspólna stołówka? Jak te dzieci mają tam spożywać posiłki, uczyć się kultury jedzenia? Zmiana jaką proponuje wydział oświaty wcale nie polepszy warunków dla dzieci, jakie mają zapenione obecnie w przedszkolu. Zatem poprawa i stworzenie komfortowych warunków dla dzieci i lepszej oferty -odpada.
Jestem bardzo zaniepokojona tym projektem oraz jestem przeciwna tworzeniu zespołów szkolno-przedszkolnych.
W takim przypadku alternatywnym wyjściem byłoby zbudowanie wolnostojącego przedszkola przy szkole.
[2013-02-05 11:46:46] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
68 joanlech@op.pl
Postów: 16
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

Pani Aleksandro, czy Pani się wycofała z rozmowy??? Brak odpowiedzi na bardzo istotne pytania, a może nie ma na nie odpowiedzi, bo nikt nie myślał, że rodzice będą tak rzeczowo argumentować swój sprzeciw.
JL
[2013-02-06 07:43:58] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
69 joanlech@op.pl
Postów: 16
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

czy Pani się wycofała z "dialogu" bo wiele pytań jest bez odpowiedzi, a ja już widziałam projekt uchwały, proszę podejść do sprawy poważnie i traktować nas jako partnerów do rozmowy, to my płacimy podatki i my opłacamy pobyt dzieci w przedszkolu, a traktowani jesteśmy jak intruzi.
JL
[2013-02-07 13:18:52] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
70 Aleksandra Kończal
Postów: 74
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

8 512 zł rocznie (709 zł miesięcznie) ? tyle ?dokłada? Miasto do Państwa opłat za pobyt 1 dziecka w Przedszkolu Nr 23. Za tzw. Komitet Rodzicielski płacą Rodzice. To Państwo decydujecie, czy składka jest i w jakiej wysokości, na co będzie przeznaczona. I nie ma na to wpływu, czy dziecko jest w przedszkolu czy w zespole szkolno-przedszkolnym.
Wydział Oświaty planuje spotkanie z Państwem na terenie przedszkola. O proponowanym terminie poinformujemy Państwa za pośrednictwem Pani Dyrektor.
[2013-02-08 07:54:16] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
71 Aleksandra Kończal
Postów: 74
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

Propozycje utworzenia zespołów szkolno-przedszkolnych są częścią prac prowadzonych nad racjonalizacją poznańskiej oświaty.
Szkoła i przedszkole działać będą jako niemal niezależne jednostki, o czym przesądza projekt statutu, który zostanie nadany zespołowi. Połączenie nie narusza bowiem odrębności rad pedagogicznych, rad rodziców i samorządów uczniowskich poszczególnych placówek, które zachowują swój status.
Połączenie szkoły i przedszkola w zespół nie zakłóci realizacji programu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego żadnej z placówek. W pełniejszy sposób zostaną wykorzystane baza i pomoce dydaktyczne. Z perspektywy dzieci i uczniów, zajęcia odbywać się będą w podobny sposób jak dotychczas, w większości wypadków w tych samych miejscach oraz na znanych i akceptowanych dotychczas warunkach. Zmiana lokalizacji nastąpi tylko w przypadku opuszczania wynajmowanych od spółdzielni mieszkaniowych lokali.
Powołanie zespołów szkolno-przedszkolnych umożliwi łagodne przejście od metodyki przedszkolnej do szkolnej, zapewni wnikliwą diagnozę dojrzałości dziecka, ułatwi dostęp do specjalistów wspierających indywidualne potrzeby i rozwój, w tym logopedy, psychologa, pedagoga, a także nauczycieli np. plastyki, muzyki, języków obcych czy wychowania fizycznego. Zakłada się, iż skojarzenie procesu dydaktycznego na poszczególnych etapach kształcenia będzie miało pozytywny wpływ na ciągłość nauczania, diagnozowanie problemów wychowawczych, przekazywanie wiedzy o uczniach i wyrównywanie braków edukacyjnych.
Zgodnie z rządowymi planami rozszerzenia dostępności opieki przedszkolnej, tworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych uwzględniono w projekcie zmian do ustawy o systemie oświaty. Przygotowane projekty i planowane tworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych w okresie najbliższych dwóch lat, pozwolą na wcześniejsze wykorzystanie takich rozwiązań.
W powstających zespołach szkolno-przedszkolnych nie zakłada się wprowadzenia tzw. cateringu. Posiłki dla dzieci przedszkolnych nadal będą przygotowywane w dotychczasowych warunkach. Dyrektor zespołu, we współpracy z wicedyrektorem ds. przedszkola, mając na uwadze oczekiwania dzieci i rodziców, podejmie decyzję o sposobie organizacji wyżywienia w placówkach wchodzących w skład zespołu.
W momencie utworzenia zespołu zarządcą obiektu będzie jeden dyrektor, który poprzez połączony budżet uzyska zwiększoną elastyczność finansową, będzie odpowiedzialny za dokonywanie wspólnych zakupów, w tym pomocy dydaktycznych, środków czystości i jednocześnie w kompleksowy sposób zadba o stan techniczny budynku. Równie istotna jest możliwość wspólnej realizacji zadań przez pracowników administracji i obsługi, co niewątpliwie obniży koszty administracyjne zespolonych jednostek, a ponadto będzie zgodne z zasadami celowego, rzetelnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych.
[2013-02-08 14:01:50] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
72 joanlech@op.pl
Postów: 16
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 23 i szkoły podstawowej nr 40

ja wszystko rozumiem, ale to co Pani pisze ma się nijak do zadanych pytań. W piśmie od Państwa wyraźnie podane było, iż Miasto na połączeniu naszego przedszkola ze szkołą nic nie oszczędzi. Pisze Pani o nie wprowadzaniu cateringu, u nas jest catering, więc chyba nie zna Pani specyfiki naszego przedszkola...
[2013-02-08 15:02:37] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
73 r.dudek38@gmail.com
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne

. Przedszkole Nr 161, os. Rusa 7, Szkoła Podstawowa nr 6, os. Rusa 56
Konsultacje społeczne są miedzy innymi po to by odpowiedzieć na zadawane pytania przez zainteresowane strony. W związku z tym mam kilka pytań.
Po pierwsze: jaki interes społeczny zostanie zrealizowany przez likwidację przedszkola i przeniesienie go do szkoły? Moim zdaniem żaden!!!
Drugie pytanie: jaki interes prywatny zostanie zrealizowany przez to samo działanie? Co stanie się z budynkiem? Tutaj dopatruje się szeroko zakrojonego działania lobbystów tego projektu. Kto to jest? I dlaczego chce to zrobić? Powstanie tam klub fitness? Dom seniora? Dyskoteka? Może zacznijmy od tej strony. Poszkodowanymi pozostaną dzieci i ich rodzice. Najlepiej wepchnąć wszystkich do jednego molocha i niech się martwią.
Proszę bardzo, zapraszam do szkoły na rekonesans, nie na jeden dzień ale na miesiąc-kieruję to zaproszenie do pomysłodawcy. Niech najpierw zobaczy jak się toczy życie codzienne szkoły a potem podejmuje próbę zmian. Niech się najpierw dobrze do tego przygotuje. Zaproponuje sensowne rozwiązania. Techniczne, dotyczące wyposażenia. Logistyczne planowanie procesu nauczania w oddziałach i salach, zapewnienie bezkolizyjnego i bezpiecznego sposobu odżywiania. Zapewnienie personelu i obsługi administracyjnej obiektu. Zapewnienie warunków BHP i norm ustanowionych przez SANEPID. Proszę również wziąć pod uwagę koszty. Oczekuję wtej właśnie kwestii odpowiedzi jakie koszty są związane z tworzeniem zespołu. Czy ktoś to oszacował? Nakłady będą konieczne a kto ma za to zapłacić, my rodzice?
KOMPLETNE BZDURY PRZEKAZUJE SIĘ RODZICOM POSŁUGUJĄC SIĘ SFORMUŁOWANIAMI ZAWARTYMI W PRZEPISACH USTAW I ROZPORZĄDZEŃ. TO JEST ŻYCIE DZIECI, RODZICÓW I NAUCZYCIELI A NIE KOLONIA NA PERYFERIACH.
NIE ZGADZAM SIĘ Z TYM PROJEKTEM I ZROBIĘ WSZYSTKO ŻEBY NIE ZOSTAŁ ON ZREALIZOWANY.
[2013-02-09 00:23:43] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
74 ada.dudek@wsnhid.pl
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zespoły szkolno-przedszkolne

Uważm, że to co Państwo wypisują to tylko rozporządzenia i przepisy, które mają pozwolić na realizację założonego celu, a chodzi o dzieci i młodzież, która ma stanowić przyszłość naszego społeczeństwa. Pytam się w jakich warunkach? Uważam, że cel ten nie został do końca przemyślany, a już na pewno nikt nie bierze odpowiedzialnośći za skutki tego przedsięwzięcia. Mój głos jest na NIE.
[2013-02-09 00:44:37] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
75 lubus@gazeta.pl
Postów: 3
Status: Nieobecny
Re: Połączenie przedszkola nr 190 i szkoły podstawowej nr 34

Szanowna Pani,
odniosę się do Pani ostatniego komentarza.

?Połączenie szkoły i przedszkola w zespół nie zakłóci realizacji programu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego żadnej z placówek. W pełniejszy sposób zostaną wykorzystane baza i pomoce dydaktyczne.?Nie można zgodzić się z Pani stwierdzeniem w stosunku do SP 34. Szkoła jest przepełniona i baza wykorzystywana jest maksymalnie. Dzieci 6-letnie chodzą na dwie zmiany a tych dzieci z roku na rok przybywa.

?Powołanie zespołów szkolno-przedszkolnych umożliwi łagodne przejście od metodyki przedszkolnej do szkolnej, zapewni wnikliwą diagnozę dojrzałości dziecka, ułatwi dostęp do specjalistów wspierających indywidualne potrzeby i rozwój, w tym logopedy, psychologa, pedagoga, a także nauczycieli np. plastyki, muzyki, języków obcych czy wychowania fizycznego. ?
W SP 34 mamy 6 pierwszych klas. O jakim łagodnym przejściu jest tu mowa? W Przedszkolu nr 190 będą może dwa oddziały dla jednego rocznika. Z Pani wypowiedzi wynika, iż pozostałe dzieci będą pokrzywdzone, ponieważ trafią z innych przedszkoli. Wnikliwa diagnoza dojrzałości szkolnej ma również miejsce w każdym przedszkolu. Proszę odpowiedzieć na pytanie czy była Pani osobiście w SP 34? Czy uważa Pani, że w tej akurat szkole jest przerost administracji? Czy dyrekcja ma za mało obowiązków?

?Zakłada się, iż skojarzenie procesu dydaktycznego na poszczególnych etapach kształcenia będzie miało pozytywny wpływ na ciągłość nauczania, diagnozowanie problemów wychowawczych, przekazywanie wiedzy o uczniach i wyrównywanie braków edukacyjnych.?
Znów mowa o jednostkach, które przejdą do tej szkoły z przedszkola połączonego. W zeszłym roku do tego przedszkola z pobliskich osiedli nie dostała się ponad setka dzieci!

?Zgodnie z rządowymi planami rozszerzenia dostępności opieki przedszkolnej, tworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych uwzględniono w projekcie zmian do ustawy o systemie oświaty. Przygotowane projekty i planowane tworzenie zespołów szkolno-przedszkolnych w okresie najbliższych dwóch lat, pozwolą na wcześniejsze wykorzystanie takich rozwiązań.?Proszę wdrażać te plany na początek w szkołach, którym grozi zamkniecie, tam gdzie nie jest w pełni wykorzystywana kadra jak i baza dydaktyczna.

?W powstających zespołach szkolno-przedszkolnych nie zakłada się wprowadzenia tzw. cateringu. Posiłki dla dzieci przedszkolnych nadal będą przygotowywane w dotychczasowych warunkach.?
Proszę o szczegółowe potwierdzenie, iż w Przedszkolu nr 190 osoby zatrudnione w kuchni nadal pozostaną na obecnych zasadach. Przekazanie prowadzenia kuchni firmie zewnętrznej jest jednoznaczne z pogorszeniem jakości posiłków. Nikt nie będzie prowadził kuchni za darmo, więc zarobek firmy odbywał się będzie kosztem jakości jedzenia.

Ponadto taką formę konsultacji społecznych my rodzice uważamy za nieprawidłową.
[2013-02-11 09:49:52] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
Postów: 85   Stron: 6   [ Poprzednia strona | 1 2 3 4 5 6 | Następna strona ]
[Pokaż wątek w wersji do wydruku]