Jesteś zalogowany jako Niezerejestrowany



Skocz do »



Status tematu: Zamknięty
Wszystkich postów w tym wątku: 88
Postów: 88   Stron: 6   [ Poprzednia strona | 1 2 3 4 5 6 ]
[Dodaj do ulubionych]
Nr Autor
Poprzedni wątek Ten wątek był oglądany 35959 razy i ma 87 odpowiedzi Nastepny wątek
76 Aleksandra Kończal
Postów: 74
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 
Witam
Jestem rodzicem jednego z dzieci i nie wyobrażam sobie żeby przedszkole do którego chodzi (przedszkole 181 na Os. Zwycięstwa) miało być połączone z zespołem szkół nr 7 na tym samym osiedlu.
W w/w zespole funkcjonuje już szkoła podstawowa i gimnazjum,
więc jak wyobraża sobie Wydział Oswiaty dzieci przedszkolne uczęszczające do tego obiektu , przeciez nie jest on nawet do tego przystosowany (z punktu warunków technicznych - Dz.U.nr 75 z 2002 r. poz.690 z późn. zm.). Czy ktokolwiek z Wydziału Oswiaty pragnąłby aby jego/jej dziecko uczęszczało do takiego oddziału. Tu również wielką rolę odgrywa psychologia dziecka. Dziecko 3-4 letnie może się bać wejść do gmaszyska 3-4 kondygnacyjnego.
uważam również że byłaby to wielka strata dla jakości nauczania w przedszkolu 181 gdyby było włączone do Zespołu. Przedszkole to obecnie radzi sobie znakomicie jest doskonale kierowane a personel jest wysoce wykwalifikowany. Mój syn bardzo lubi chodzić do przedszkola. Po co to psuć??

Nie wiem czy ktoś z Wydziału Oswiaty będzie czytał to forum, choć zdaje się Wydział ma nawet obowiązek z racji prowadzonych "konsultacji społecznych".

Pozdrawiam,
Piotr N.


W projekcie Ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty przedstawionym przez Ministerstwa Edukacji Narodowej w art. 6 projektu, oddziały przedszkolne działające w szkołach podstawowych w dniu wejścia w życie ustawy z mocy prawa staną się, z dniem 1 września 2014 roku przedszkolami. Z tym samym dniem, powstałe w ten sposób przedszkola z mocy prawa zostaną połączone w zespoły ze szkołami podstawowymi, w których działały dotychczas oddziały przedszkolne.
W projekcie proponuje się uelastycznienie przepisów dotyczących warunków tworzenia zespołów szkół i przedszkoli, przez umożliwienie połączenia w zespół szkoły podstawowej z jednym lub kilkoma przedszkolami mającymi siedzibę w obwodzie szkoły, a także dopuszczenie możliwości tworzenia zespołu, w skład którego wchodziłyby jedynie przedszkola z obwodu jednej szkoły.
[2013-01-14 14:30:20] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
77 violamalinowska@wp.pl
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Jestem przeciwko likwidacji Gimnazjum 51 w Poznaniu, podobnie jak i innych szkół. Zlikwidować szkoły łatwo, a kiedy będą potrzebne to martwcie się rodzice sami co z dziećmi dziać się będzie! Tak już było z przedszkolami, najpierw się je likwidowało, a potem zaczęło ich brakować. Konsekwencją tego było przepełnienie, zapisywanie dziecka kilka lat wcześniej zanim osiągnie wiek przedszkolny, najlepiej będąc w ciąży zapisać dziecko!!!!

Problemem jest nadmierne podnoszenie liczebności w klasach we wszystkich placówkach oświaty, a nie w niedostatecznej ilości uczniów w wybranych szkołach. Polityka oświatowa powinna dbać o jakość, warunki bezpieczeństwa uczniów w klasach. Liczba dzieci w klasie nie powinna przekraczać 21 osób. Uciskanie ich w liczbie nawet ponad 30- ro jest niebezpiecznym instrumentalnym traktowaniem naszych dzieci w celu marnych oszczędności!!!!!!!!

Nie oszczędza się na szkołach!!! Uczniowie to nie interes, który się przelicza na przynoszący straty, czy towar który da się gdzieś upchać!!!

Violetta Malinowska
[2013-01-14 22:27:04] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
78 violamalinowska@wp.pl
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Wielkość klas jest ustalana na podstawie obowiązującego prawa. Stanowisko nr XXXIV/271/IV/8/2008 Rady Miasta Poznania a dnia 2 grudnia 2003 jednoznacznie precyzuje jakie są dopuszczalne liczebności klas. Wydział Oświaty jest zobowiązany do ich stosowania.

Najwyższa już pora to złe prawo zmienić. Ilość dzieci w klasach jest zbyt duża - to fakt! Na jakość i bezpieczeństwo nauczania w klasach ma olbrzymi wpływ liczebność - to kolejny fakt! Ile minut na 45-cio minutowej lekcji poświęci Pan czasu 15 osobom, a ile 30. Proszę przeliczyć to na osobę! Wzrokiem łatwiej według Pana ogarnąć 15- ro osób, czy 30-ro. Rodzicowi czasem trudno z trójką... a co dopiero, kiedy ma się przepełnienie w klasie takie, że sala wypełniona jest po brzegi.
[2013-01-14 22:39:59] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
79 malinll@tlen.pl
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Jestem przeciwko likwidacji Gimnazjum 51.
[2013-01-14 23:02:26] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
80 transporty@interia.pl
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Mają Państwo na względzie wyłącznie interes ekonomiczny. Zamiast szukać oszczędności ograniczając niegospodarność i błędne decyzje urzędnicze, skupiacie się jak zwykle na ograniczeniach dla najsłabszych. Proszę spróbować sobie wyobrazić niepełnosprawne dzieci wtłoczone w wielki organizm połączonych szkół. Dzieci - które mają już duże problemy adaptacyjno - społeczne i dysfunkcje ruchowe. Próbując likwidować Gimnazjum nr 6 wpisujecie się Państwo w tworzenie nieprzyjaznego otoczenia środowiskowego miasta Poznania dla takich dzieci oraz ich rodzin. To z moralnego punktu widzenia jest nie do przyjęcia i podważa Państwa mandat do właściwego zarządzania organizmem miejskim.
[2013-01-15 12:45:34] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
81 Waldermar Rembas
Postów: 6
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 
Wielkość klas jest ustalana na podstawie obowiązującego prawa. Stanowisko nr XXXIV/271/IV/8/2008 Rady Miasta Poznania a dnia 2 grudnia 2003 jednoznacznie precyzuje jakie są dopuszczalne liczebności klas. Wydział Oświaty jest zobowiązany do ich stosowania.

Najwyższa już pora to złe prawo zmienić. Ilość dzieci w klasach jest zbyt duża - to fakt! Na jakość i bezpieczeństwo nauczania w klasach ma olbrzymi wpływ liczebność - to kolejny fakt! Ile minut na 45-cio minutowej lekcji poświęci Pan czasu 15 osobom, a ile 30. Proszę przeliczyć to na osobę! Wzrokiem łatwiej według Pana ogarnąć 15- ro osób, czy 30-ro. Rodzicowi czasem trudno z trójką... a co dopiero, kiedy ma się przepełnienie w klasie takie, że sala wypełniona jest po brzegi.


Ocenę regulacji przyjętych przez Radę Miasta pozostawiam Pani, nie zmienia to faktu, że jest to obowiązujący standard dla wszystkich szkół w Poznaniu.
[2013-01-15 13:07:17] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
82 Waldermar Rembas
Postów: 6
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 
Mają Państwo na względzie wyłącznie interes ekonomiczny. Zamiast szukać oszczędności ograniczając niegospodarność i błędne decyzje urzędnicze, skupiacie się jak zwykle na ograniczeniach dla najsłabszych. Proszę spróbować sobie wyobrazić niepełnosprawne dzieci wtłoczone w wielki organizm połączonych szkół. Dzieci - które mają już duże problemy adaptacyjno - społeczne i dysfunkcje ruchowe. Próbując likwidować Gimnazjum nr 6 wpisujecie się Państwo w tworzenie nieprzyjaznego otoczenia środowiskowego miasta Poznania dla takich dzieci oraz ich rodzin. To z moralnego punktu widzenia jest nie do przyjęcia i podważa Państwa mandat do właściwego zarządzania organizmem miejskim.



Dziękuję za głos w dyskusji. Proponowane decyzje maja na celu zwiększenie efektywności poprzez lepsze wykorzystanie zasobów lokalowych oraz dopasowanie sieci placówek do potrzeb, a te są zmienne w czasie z powodu zmian demograficznych. Tego faktu nie można zanegować. Interesem ekonomicznym wszystkich mieszkańców jest dostosowana do potrzeb i sprawna sieć szkół zapewniający zbliżony standard edukacji. Puste szkoły nie leżą w interesie mieszkańców.
W tej sprawie pełnosprawność nie jest powodem wykluczenia, bo każdemu dziecku zapewniana jest nauka zgodnie z przepisami prawa.
Oceny moralne proponowanych zmian są indywidualna oceną każdej osoby, wiec trudno się do nich odnieść.
[2013-01-15 13:31:47] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
83 Waldermar Rembas
Postów: 6
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 
Jestem przeciwko likwidacji Gimnazjum 51 w Poznaniu, podobnie jak i innych szkół. Zlikwidować szkoły łatwo, a kiedy będą potrzebne to martwcie się rodzice sami co z dziećmi dziać się będzie! Tak już było z przedszkolami, najpierw się je likwidowało, a potem zaczęło ich brakować. Konsekwencją tego było przepełnienie, zapisywanie dziecka kilka lat wcześniej zanim osiągnie wiek przedszkolny, najlepiej będąc w ciąży zapisać dziecko!!!!

Problemem jest nadmierne podnoszenie liczebności w klasach we wszystkich placówkach oświaty, a nie w niedostatecznej ilości uczniów w wybranych szkołach. Polityka oświatowa powinna dbać o jakość, warunki bezpieczeństwa uczniów w klasach. Liczba dzieci w klasie nie powinna przekraczać 21 osób. Uciskanie ich w liczbie nawet ponad 30- ro jest niebezpiecznym instrumentalnym traktowaniem naszych dzieci w celu marnych oszczędności!!!!!!!!

Nie oszczędza się na szkołach!!! Uczniowie to nie interes, który się przelicza na przynoszący straty, czy towar który da się gdzieś upchać!!!

Violetta Malinowska


Dziękuję za głos w dyskusji. Mam jednak wrażenie, że sytuacja z gimnazjami jest jednak inna niż z przedszkolami. Miejsc w gimnazjach jest za dużo, co powoduje niepełne wykorzystanie budynków i wysokie koszty ich eksploatacji. Obowiązkiem gminy jest zapewnienie miejsc dla wszystkich dzieci w rejonie, więc nie ma obaw, że w przyszłości będą problemy.
Zapewniam, że maksymalna liczebność dzieci w klasach w Poznaniu jest na stałym poziomie od 2003 roku kiedy Rada Miasta przyjęła stosowne regulacje, które dotyczą wszystkich szkół, a nie jak Pani sugeruje tylko wybranych. Nauka odbywa się w warunkach spełniających wszystkie przepisy dotyczące bezpieczeństwa.
Ocena maksymalnej liczby dzieci w klasie na poziomie 21 jest Pani osobistą oceną, nie mającą odniesienia w przepisach.

W Poznaniu dyskusja dotyczy wykorzystania istniejacej infrastruktury i zmian w w sieci szkół, a nie sposobu traktowania uczniów, krórym zapewnione są warunki w zgodzie z prawem oświatowym. Warunków jednolitych dla wszystkich szkół i uczniów.
[2013-01-15 13:50:10] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
84 emma_80@o2.pl
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Jestem przeciwko likwidacji G-51!
[2013-01-18 19:42:27] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
85 anw@op.pl
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Jestem przeciwko likwidacji Gimnazjum nr 6 w Poznaniu.
[2013-01-21 21:37:16] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
86 transporty@interia.pl
Postów: 2
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 

...dopasowanie sieci placówek do potrzeb, a te są zmienne w czasie z powodu zmian demograficznych. Tego faktu nie można zanegować.

Czy z równą ochotą i zaangażowaniem będą Państwo tworzyć nowe placówki, gdy będzie taka potrzeba? Zdaje Pan sobie sprawę, jakie to są koszty?

 

Interesem ekonomicznym wszystkich mieszkańców jest dostosowana do potrzeb i sprawna sieć szkół zapewniający zbliżony standard edukacji. Puste szkoły nie leżą w interesie mieszkańców.

Czy był Pan w Gimnazjum nr 6? To nie jest pusta szkoła. W interesie mieszkańców jest utrzymywanie takich placówek, gdyż mają one specjalne znaczenie.

 

W tej sprawie pełnosprawność nie jest powodem wykluczenia, bo każdemu dziecku zapewniana jest nauka zgodnie z przepisami prawa.
Oceny moralne proponowanych zmian są indywidualna oceną każdej osoby, wiec trudno się do nich odnieść.

Właśnie dzięki takim działaniom, jak Państwa, niepełnosprawność staje się powodem wykluczenia. Niezależnie od formy niepełnosprawności - nie da się uczyć takich dzieci w szkolnych molochach, które Państwo proponują. I nie chodzi tu o specjalne preferencje dla takich dzieci, a jedynie o próbę wyrównania im szansy na start.

Na koniec - przywołał Pan w swej wypowiedzi interes ekonomiczny mieszkańców jednocześnie uznając moralną stronę całej sprawy za indywidualną dla każdej osoby. Czy w ten sposób rozumując nie osiągniemy za chwilę granicy poważnego dylematu jakim jest eutanazja? Czy w imię interesu ekonomicznego nie będzie łatwiej dokonać jej na niepełnosprawnych, by nie obciążać nimi budżetu miasta? Zdaje Pan sobie sprawę z wagi swej wypowiedzi w tym kontekście?
[2013-01-22 10:51:43] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
87 Waldermar Rembas
Postów: 6
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

 
 

...dopasowanie sieci placówek do potrzeb, a te są zmienne w czasie z powodu zmian demograficznych. Tego faktu nie można zanegować.

Czy z równą ochotą i zaangażowaniem będą Państwo tworzyć nowe placówki, gdy będzie taka potrzeba? Zdaje Pan sobie sprawę, jakie to są koszty?

Jeżeli nastąpi zmiana tendencji demograficznych Miasto zapewni wszystkim uczniom możliwość edukacji w szkołach obwodowych ? niestety nic nie wskazuje na zmianę trendów. Niedawno została otwarta nowa szkoła podstawowa na Strzeszynie ? co jest dowodem, że powstają także nowe placówki ? tam gdzie jest taka uzasadniona potrzeba.
Miejsc w gimnazjach jest jednak za dużo obecnie.

 

Interesem ekonomicznym wszystkich mieszkańców jest dostosowana do potrzeb i sprawna sieć szkół zapewniający zbliżony standard edukacji. Puste szkoły nie leżą w interesie mieszkańców.

Czy był Pan w Gimnazjum nr 6? To nie jest pusta szkoła. W interesie mieszkańców jest utrzymywanie takich placówek, gdyż mają one specjalne znaczenie.

Przypominam ponownie Pani, ze wypełnienie szkoły jest na poziomie 44%. Mam wrażenie, że dla ucznia, nauczyciela i rodziców ?ich? szkoła ma zawsze dla nich specjalne znaczenie ? jak to Pani ujęła. Nie zmienia to sytuacji, że gimnazjów jest za dużo i nie są optymalnie wykorzystane.
 

W tej sprawie pełnosprawność nie jest powodem wykluczenia, bo każdemu dziecku zapewniana jest nauka zgodnie z przepisami prawa.
Oceny moralne proponowanych zmian są indywidualna oceną każdej osoby, wiec trudno się do nich odnieść.

Właśnie dzięki takim działaniom, jak Państwa, niepełnosprawność staje się powodem wykluczenia. Niezależnie od formy niepełnosprawności - nie da się uczyć takich dzieci w szkolnych molochach, które Państwo proponują. I nie chodzi tu o specjalne preferencje dla takich dzieci, a jedynie o próbę wyrównania im szansy na start.

Miasto zapewnia wszystkim uczniom standardy nauki zgodnie z obowiązującymi przepisami. Realizowanie obowiązujących przepisów dotyczących liczebności klas jest obowiązkiem Urzędu. Wszystkie niepełnosprawne dzieciaki są pod opieka wyspecjalizowanej kadry nauczycielskiej.

Na koniec - przywołał Pan w swej wypowiedzi interes ekonomiczny mieszkańców jednocześnie uznając moralną stronę całej sprawy za indywidualną dla każdej osoby. Czy w ten sposób rozumując nie osiągniemy za chwilę granicy poważnego dylematu jakim jest eutanazja? Czy w imię interesu ekonomicznego nie będzie łatwiej dokonać jej na niepełnosprawnych, by nie obciążać nimi budżetu miasta? Zdaje Pan sobie sprawę z wagi swej wypowiedzi w tym kontekście?


Szanowna Pani uważam, że ostatnia część Pani wypowiedzi jest całkowitym nadużyciem i nieprawdą. W żadnym elemencie wypowiedzi nie padły z mojej strony podobne insynuacje. Moim zdaniem, takie wypowiedzi są nadużyciem i nie wnoszą do dyskusji żadnych merytorycznych elementów. Pozostawiam zatem Panią z tą uwagą bez komentowania jej.
[2013-01-23 13:12:20] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
88 Eliza Malarecka
Postów: 1
Status: Nieobecny
Re: Zmiany w sieci szkół i placówek oświatowych

Szanowni Państwo dziękujemy za głosy oddane w dyskusji.

Z Biura Rady Miasta wycofano dwa projekty uchwał:
- w sprawie wyrażenia woli likwidacji Gimnazjum nr 6 im. Edwarda Raczyńskiego w Poznaniu, os. Przyjaźni 136 (PU0748/12),
-w sprawie wyrażenia woli likwidacji Gimnazjum nr 51 im. Jana Pawła II w Poznaniu, ul. K. Potockiej 38 (PU0749/12).

Pogłębiona analiza, przeprowadzona w oparciu o dostępne dane, uzupełniona uwagami zgłoszonymi przez radnych, przedstawicieli związków zawodowych upoważniała do przedstawienia ww. projektów w nadziei na rzeczową dyskusję. W trakcie posiedzenia Komisji Oświaty i Wychowania w dniu 3 stycznia radni zdecydowali jednak o zastosowaniu przyspieszonego trybu debatowania nad zaprezentowanymi uchwałami i zaopiniowali oba projekty negatywnie. Podobną opinię podjęła podczas swojego posiedzenia w dniu 7 stycznia Komisja Budżetu, Nadzoru Właścicielskiego, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Miasta.
Sytuację obu szkół - Gimnazjum nr 6 i Gimnazjum nr 51 prezentują w ujęciu wieloletnim m.in. wyniki naboru, dane organizacyjne (m.in. liczbę uczniów, oddziałów), stopień wykorzystania budynku szkoły, wyniki egzaminów zewnętrznych OKE, EWD. Zebrane dane w pełni potwierdzają poprawność sformułowanych propozycji mówiących o reorganizacji ww. placówek. Zgromadzony materiał miał być podstawą dalszych prac, przyczynkiem do decyzji o wyrażeniu woli likwidacji Gimnazjum nr 6 i 51. W tym kontekście uruchomiono konsultacje społeczne (m.in. poprzez Platformę Dialogu Społecznego).
Podsumowując: obie placówki zostaną zobowiązane, zgodnie z intencją radnych, do opracowania i wdrożenia programów naprawczych, które następnie będą podlegały stałej ocenie. Działania dyrekcji i społeczności obu szkół zweryfikowane zostaną poprzez wyniki kolejnego naboru (na rok szkolny 2013/2014 w kontekście sytuacji w danym rejonie miasta).
[2013-02-27 14:09:30] Pokaż post w wersji do wydruku [Odnośnik]  Skocz na górę 
Postów: 88   Stron: 6   [ Poprzednia strona | 1 2 3 4 5 6 ]
[Pokaż wątek w wersji do wydruku]